Porady Zdrowie

Jak zdrowo przytyć?

Media nieustannie informują nas o kolejnej cudownej diecie odchudzającej. Czasem można odnieść wrażenie, iż wiele osób myśli tylko o tym, jak zrzucić zbędne kilogramy. Niewiele miejsca poświęca się sposobom, które pozwalają przytyć.

Media nieustannie informują nas o kolejnej cudownej diecie odchudzającej. Czasem można odnieść wrażenie, iż wiele osób myśli tylko o tym, jak zrzucić zbędne kilogramy. Niewiele miejsca poświęca się sposobom, które pozwalają przytyć.

Niektórych ludzi natura obdarzyła niską wagę i świetną przemianą materii. Osoby, które są bardzo szczupłe, pragną zwiększyć masę ciała i tym samym ustrzec się przed złośliwymi komentarzami otoczenia.

Zdrowo nie znaczy szybko

Osoby, które pragną przytyć, powinny uzbroić się w cierpliwość. Dla naszego organizmu nie jest dobra terapia szokowa w postaci dużej ilości tłustego jedzenia – tak bowiem zazwyczaj wyobrażamy sobie sposób na szybkie przytycie. Funkcjonowanie z uczuciem ociężałości również nie jest przyjemne – dlatego też trzeba poszukać lepszego sposobu.

Odpowiednie jedzenie

W diecie osoby chcącej przytyć powinny znaleźć się tłuszcze, jednak nie te, które mają na myśli wszyscy ci dający dobre rady. Tycie nie ma polegać na szybkim złapaniu kilogramów przy jednoczesnym zrujnowaniu zdrowia, dlatego też spożywane tłuszcze mogą być tylko jednonienasyconymi kwasami tłuszczowymi. Te znajdują się w oliwie, oleju słonecznikowym, orzechach czy awokado. Nie ma ich jednak w twarogu czy tłustym maśle, tak więc te produkty nie powinny znajdować się w diecie. Inne zalecane produkty to: przetwory mleczne, jajka, drób, świeże warzywa i owoce, ryby, makarony czy ryż bogate w węglowodany, a także zdrowe przekąski – wspomniane orzechy, ziarna słonecznika czy suszone owoce.

Częstotliwość jedzenia

Minimum to pięć regularnych posiłków w ciągu dnia. Czasami nawet i więcej – ważne, aby posiłki spożywać co dwie godziny. Wtedy organizm przyzwyczai się i będzie domagał się odpowiedniej dawki kalorii, co przełoży się na wzrost wagi.

Soki owocowe

Soki owocowe są kaloryczne i zdrowe, a więc polecane osobom, które chcą przytyć. Zaleca się, aby były spożywane do każdego posiłku, a także pomiędzy nimi. Takimi sokami należy zastępować owoce bądź herbatki smakowe. Soki mają tę zaletę, iż zapewniają dodatkowe kalorie, ale jednocześnie nie powodują uczucia przepełnienia w żołądku. To na pewno jest ich ogromną zaletą, bowiem często osoby chcące przytyć obawiają się tego nieprzyjemnego uczucia pełnego żołądka, czego konsekwencją są mdłości, a nawet wymioty.

Ćwiczenia – trening siłowy

Aby przytyć, należy ćwiczyć. Nie mają to być jednak ćwiczenia cardio, podczas których skaczemy i intensywnie się ruszamy. Należy skupić się na treningu siłowym, który pozwoli na zbudowanie masy mięśniowej. Dzięki temu dodatkowe kilogramy nie pojawią się w postaci tłuszczu, a ładnie wyrzeźbionych mięśni.

Zaleca się ćwiczenia z wolnymi ciężarami (np. ze sztangami czy hantlami), wykonywanymi po kilka powtórzeń z serii z dość dużymi obciążeniami. Ważna jest też dieta – powinna być bogata w białka (należy spożywać np. sery, jajka, rośliny strączkowe czy chude mięso).

Można przytyć i to w zdrowy sposób. Należy jednak zastosować się do kilku porad i uzbroić w cierpliwość. Na przytycie potrzeba czasu, jednak warto poczekać i dokonać tego w zdrowy sposób.

Sabina Sosnowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *