Choć mamy jeszcze listopad, wokół już czuć przedświąteczny klimat. W tworzeniu odpowiedniego nastroju, ekspertami są specjaliści od reklamy. Każdego roku pojawiają się nowe świąteczne reklamy, które wzruszają i sprawiają, że na naszych twarzach pojawia się uśmiech. Co takiego możemy oglądać tym razem?
Podziel się tym, co masz cennego
Pamiętacie zeszłoroczną reklamę marki Allegro? Starszy pan, uczył się języka angielskiego. Przyklejał słówka na przedmiotach i uczył się całe dnie, nawet podczas kąpieli. Na końcu spotu, jego bohater wylatuje do Anglii, gdzie pierwszy raz na żywo wita się ze swoją wnuczką – oczywiście w języku angielskim. Jego nauka miała swój cel. Robił wszystko po to, by móc porozumieć się z ukochaną wnuczką. Reklama szybko stała się hitem sieci, była nawet emitowana w kinach. Została zauważona i co najważniejsze doceniona za granicami kraju. Wyciskacz łez portalu aukcyjnego udowodnił, że świąteczny spot reklamowy może prezentować coś więcej, niż kawę czy czekoladki, ale więzi, miłość i poświęcenie, na które stać każdego z nas.
Od pamiętnej reklamy minął rok, więc i tym razem widzowie liczyli na spot, który pozytywnie zaskoczy i oczywiście wzruszy. W nowej reklamie widzimy chłopca, który uwielbia bawić się w Indian. Zauważają to rodzice, którzy zamawiają dla niego talizman. Chłopiec nie rozstaje się z talizmanem i usilnie wierzy w jego niezwykłą moc. Jak się okazuje, unika odpowiedzi przy tablicy, nie łamie sobie nic spadając z drzewa czy unika pobicia przez rówieśników. Jego tajemniczym wybawcą w ostatniej przytoczonej sytuacji jest bezdomny, straszy pan. Na końcu reklamy widzimy, jak chłopiec udaje się z tatą po choinkę. Wracają z drzewkiem, mijają owego bezdomnego na ulicy. Ojciec chłopca wręcza mu 20-złotowy banknot, zaś chłopiec widząc tę scenę, obdarowuje go swoim talizmanem. Na twarzy starszego pana widać zaskoczenie i wzruszenie. Allegro podkreśla tym, że każdy ma prawo do szczęścia, a niektóre prezenty są znacznie cenniejsze niż pieniądze.
Po raz kolejny marka zachwyca ludzką stroną reklamy, która wzrusza nawet najbardziej skamieniałe serca. Pozytywnych komentarzy na temat reklamy nie brakuje, choć dopiero co ujrzała światło dzienne. Oprócz tego reklama jest także wsparciem znanej w naszym kraju akcji Szlachetna Paczka. Wielki plus za takie posunięcie – oby więcej tak pięknych reklam z polskiego podwórka.
Podziękuj w święta
Jeszcze większy gracz na rynku komercyjnym i specjalista od świątecznym reklam, w tym roku tylko odświeżył swoją formułę. Marka Coca-Cola już wielokrotnie udowadniała, że jak nikt inny potrafi wprowadzić klimat świąt. Czy wyobrażacie sobie Bożego Narodzenia bez butelki tego kultowego napoju? Zdecydowanie najbardziej charakterystycznym elementem kampanii świątecznych marki jest kultowa już czerwona ciężarówka. Ciężarówka regularnie już odwiedza polskie miasta, wraz z mnóstwem ciekawych atrakcji dla dużych i małych. Jej przyjazd zawsze wywołuje wiele pozytywnych wrażeń.
Rok temu, hitem były świąteczne opakowania napoju, czyli kokardy. Za jednym pociągnięciem, można było wyczarować z etykiety uroczą kokardę. Tym razem marka pokazuje, że warto podziękować w te święta. Kluczem mają być podziękowania na butelkach oraz puszkach napoju. W tv nie zabrakło reklamy z ciężarówką, więc i w tym roku, już dużo wcześniej możemy poczuć magię świąt.
Zamień się w słuch
Marka IKEA także postawiła na wyjątkowy spot, który bardziej niż przedmioty, w czym specjalizuje się marka, kładzie nacisk na dom, jako nie tylko miejsce, ale przede wszystkim zbiór bliskich ludzi. W reklamie lektor, którym jest znany artysta Fisz, podkreśla drobne gesty, słowa i uczynki, które mają wielkie znaczenie. W święta warto zrobić więcej miejsca na miłość, zamieniając się w słuch i skupiając się na tym, co najważniejsze, czyli na bliskich. Trzeba przyznać, że ta krótka reklama zapada w pamięci i skłania do refleksji na temat nadchodzących świąt Bożego Narodzenia.
A czy Wy widzieliście już nowe świąteczne reklamy? Czy któraś z nich, lub spotów sprzed lat zrobiła na Was wielkie wrażenie?
Katarzyna Antos