Sposoby na huśtawkę nastrojów

Kobiety, które przechodzą menopauzę, często skarżą się na huśtawkę nastrojów. Ta przypadłość nierzadko utrudnia normalne funkcjonowanie. Jak uporać się z gwałtowną zmianą stanów emocjonalnych?

Mianem huśtawki nastrojów określamy chwiejność emocjonalną. U osób, dotkniętych tą przypadłością, euforia przeplata się ze stanami przygnębienia i apatii. Z huśtawką nastrojów najczęściej zmagają się kobiety, aczkolwiek nie jest to regułą.

Chwiejność emocjonalna – przyczyny

Huśtawki nastrojów na ogół przyjmują niegroźny charakter. Nie należy ich jednak lekceważyć, ponieważ mogą przerodzić się w depresję. Odpowiedzialność za chwiejność emocjonalną ponoszą hormony. Huśtawki nastrojów często dotykają kobiety przed menstruacją oraz panie, które przechodzą menopauzę. Czasem zmienne stany emocjonalne są wywołane chronicznym stresem. W jaki sposób można ukoić nerwy?

Spacer źródłem endorfin

Osoby, które skarżą się na kiepskie samopoczucie, powinny wybrać się na spacer. Ruch na świeżym powietrzu przyczynia się do wydzielania endorfin, zwanych też hormonami szczęścia. Przemierzając alejki w parku, można oderwać się od zmartwień i problemów. Wiosenne spacery stanowią ucztę dla zmysłów. Pozwalają cieszyć się zapachem kwiatów, szumem drzew i wszechobecną zielenią.

Książka receptą na chandrę

W przypadku huśtawki nastrojów świetne rezultaty przynosi popołudniowa lektura. Zagłębiając się w losy fikcyjnych bohaterów, zapominamy o swoich zmartwieniach. Ekscytująca powieść pozwala spojrzeć na pewne sprawy z innej perspektywy. Osoby, które regularnie czytają książki, mogą pochwalić się kreatywnością.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ