Artykuły Moda
River Island – nietypowa droga do sukcesu
River Islandto wyjątkowa marka w świecie mody dostępnej dla każdego. Jej niezwykłe wyczucie trendów oraz oryginalne projekty przyciągają klientów nie tylko w Europie, ale także na Dalekim i Bliskim Wchodzie oraz w wielu innych zakątkach globu.
River Island to wyjątkowa marka w świecie mody dostępnej dla każdego. Jej niezwykłe wyczucie trendów oraz oryginalne projekty przyciągają klientów nie tylko w Europie, ale także na Dalekim i Bliskim Wchodzie oraz w wielu innych zakątkach globu.
To marka z wieloletnim doświadczeniem, z którego cały czas potrafi czerpać oraz wyciągać wnioski i rozwijać się w niemal zastraszającym tempie. Kto lub co stoi więc za jej sukcesem?
Ze straganu warzywnego do butiku z modną odzieżą
Firma powstała w roku 1948 w Londynie i na początku nosiła nazwę Chelsea Girl Ltd.. Jej założyciel, Bernard Lewis, starający się zarobić na życie prowadzeniem stoiska warzywnego, wprowadził do swojej oferty dość niespodziewanie… swetry. Ku jego uciesze spotkały się one z wystarczającym zainteresowaniem, by do interesu dołączyli wkrótce jego bracia. Wspólnymi siłami udało im się założyć pierwsze sklepy sprzedające już jedynie ubrania.
Nazwa Chelsea Girl Ltd. zmieniona została na River Island Clothing Co. w roku 1988. Moment, w którym marka sama zaczęła projektować własne ubrania jest bliżej nieznany. Wiadomo jednak, że była prekursorem i jako jedna z pierwszych w całej Wielkiej Brytanii zaczęła oferować swoim klientom własne, już wtedy dość oryginalne i odważne produkty. Ubrania River Island od samego początku cechowały się pomysłowością oraz żywymi, rzucającymi się w oczy kolorami, które zresztą są obecne w projektach po dziś.
Pierwsze salony firmowe również wyróżniały się na tle innych butików przede wszystkim tym, że można w nich było nie tylko modnie się ubrać, ale również posłuchać popularnej wówczas muzyki. Szybka ewolucja firmy doprowadziła ją do momentu, w którym jest jedną z najbardziej cenionych i oryginalnych na modowej mapie świata. W samej Wielkiej Brytanii marka posiada około 300 sklepów, jej butiki można znaleźć również w wielu krajach Europy, Azji czy nawet Dalekiego Wchodu, a ich liczba ciągle wzrasta. Poza sprzedażą stacjonarną ubrania i dodatki z metką River Island można zakupić poprzez stronę www.riverisland.com oraz wiele innych kanałów sprzedaży.
W Polsce sieć butików marki jest własnością Ultimate Fashion, czyli spółki będącej częścią Grupy Empik Media & Fashion. Ta z kolei jest liderem dystrybucji renomowanych marek konsumenckich takich jak chociażby znane na całym świecie Aldo, Esprit czy Hugo Boss. Ubrania River Island to oryginalne modele przeznaczone dla aktywnych i odważnych młodych ludzi. Najświeższe trendy, wysokiej jakości materiały, rzucające się w oczy kolory oraz nietypowe wzory to tylko część cech charakterystycznych projektów, które pokochali klienci na całym świecie.
Oryginalność to podstawa
Sukces River Island to przede wszystkim ciekawe, nietuzinkowe ubrania, których nie można znaleźć nigdzie indziej. Jako jedna z niewielu, marka posiada swój własny, w dodatku całkiem pokaźny, zespół projektantów, którzy sami opracowują nowe modele zgodne z trendami dyktowanymi przez światowe wybiegi. Podczas kiedy znane sieciówki i małe firmy odzieżowe zamawiają gotowe produkty z katalogów chińskich fabryk, River Island co tydzień wypuszcza do swoich sklepów nową, świeżą i dedykowaną marce mini kolekcję ubrań. Dzięki temu jej klienci zawsze znajdą tutaj coś nowego, czego nie są w stanie kupić w żadnym innym sklepie.
Poza doskonałą jakością oraz oryginalnym wzornictwem ubrań firma stawia także na doskonale przemyślany plan marketingowy obejmujący chyba wszelkie możliwe kanały sprzedaży swoich produktów. Jej ubrania oraz dodatki kupić można nie tylko w butikach czy na stronie internetowej, ale także na dużych i niezwykle popularnych portalach zakupowych takich jak Zalando czy Asos, uwielbianych przez fanów mody na całym świecie. To właśnie tutaj najczęściej robią zakupy potencjalni klienci marki.
Są to przede wszystkim młode kobiety i mężczyźni w wieku od 18 do 35 lat, którym zależy nie tylko na dobrej jakości, ale również na wyrażeniu własnego stylu i zgodnym z obowiązującą modą wyglądzie. Dodatkowo od 2010 roku ubrania z metką RI nosić mogą również dzieci. Mimo to, marka cieszy się uznaniem również wśród dojrzalszych wiekiem klientów, którzy chcą czuć się swobodnie i na czasie oraz nie być skazanym na modę typową dla osób starszych.
Udane kolaboracje i wspieranie młodych talentów
Marka River Island znana jest z doskonale trafionych kolaboracji. Oprócz kolekcji, które opracowywane są głównie pod kątem najmodniejszych w sezonie trendów firma poszczycić się może limitowanymi seriami zaprojektowanymi z młodymi i zdolnymi projektantami oraz z wielkimi gwiazdami światowego formatu. Kolekcje opracowane we współpracy z barbadoską pięknością, piosenkarką Rihanną dosłownie rozchwytywane były w butikach już w dniu premiery. Swoją ugruntowaną pozycję marka wykorzystuje również pomagając młodym projektantom zaistnieć w wielkim świecie mody. Od 2005 do 2010 roku była sponsorem Graduate Fashion Week, czyli imprezy mającej na celu wypromowanie najzdolniejszych absolwentów brytyjskich uczelni i pokazanie ich niesamowitych kolekcji dyplomowych. Dzięki tej inicjatywie swoją karierę rozpoczęli tacy projektanci jak Stella McCartney czy Matthew Williamson.
River Island wraz z British Fashion Council była inicjatorem także FASH/ON FILM Festival, który za zadanie ma promowanie nie tylko samych projektantów, ale także reżyserów filmów o tematyce mody, a dodatkowo organizuje River Island Design Forum, w ramach którego współpracuje z młodymi projektantami nad kolekcjami ubrań, które następnie trafiają do jej butików. Ostatnia tego typu kolekcja opracowana została z absolwentką The Royal College of Art – Katie Eary, która współpracowała wcześniej z Kanye Westem przy jego autorskiej marce. Ubrania spotkały się z uznaniem klientów tak samo jak chociażby letnie kolekcje tworzone wraz z popularnym klubem Pacha.
« Jak rozpoznać alergię na kosmetyki?
lamai
6 lat temu
Bardzo fajny post :). Pozdrawiam