Fitness

Fitness dla Pań 40+

O dobrą kondycję naszego organizmu dbać należy w każdym wieku. Uprawianie sportu gwarantuje nie tylko poprawę stanu zdrowia, ale też widocznie odmładza.

O dobrą kondycję naszego organizmu dbać należy w każdym wieku. Uprawianie sportu gwarantuje nie tylko poprawę stanu zdrowia, ale też widocznie odmładza.

Sport po czterdziestce

Wysiłek fizyczny nie jest jedynie zarezerwowany dla młodych kobiet. Na chwilę obecną znaleźć możemy wiele różnego rodzaju form fitnessu, które skierowane są do konkretnych grup wiekowych na różnych poziomach zaawansowania. Dzięki temu, dojrzałe panie mogą poczuć się komfortowo w kobiecym gronie, integrować się oraz miło spędzać czas, jednocześnie o siebie dbając. Sport po czterdziestce? Jak najbardziej tak!

Prozdrowotne formy fitness

Po przekroczeniu 40. roku życia pojawiać się mogą pierwsze problemy zdrowotne takie jak nadciśnienie, cukrzyca, czy też problemy z układem trawiennym. Sport nie tylko jest doskonałą formą profilaktyki prozdrowotnej, ale też wspomaga w rekonwalescencji. Bogata oferta zajęć prozdrowotnych z gatunku fitness to między innymi:

1. Aqua Fitness, który łączy zalety aerobiku i pływania. Świetnie odciąża stawy, przy jednoczesnym pobudzeniu układu krążenia, ułatwiając usuwanie toksyn i spalanie tkanki tłuszczowej.

2. Pilates, łączący w sobie elementy tai-chi, baletu, gimnastyki oraz jogi! Trening taki wpływa na poprawę funkcjonowania kręgosłupa, polepsza gibkość oraz równowagę i koordynację całego ciała.

3. Joga, będąca formą indywidualnej praktyki, której celem jest uzyskanie wewnętrznej harmonii poprzeć ćwiczenia fizyczne. Ten wywodzący się ze starożytnych Indii system wpływa głównie na koordynację ruchową oraz układ stawowy, stopniowo pogłębiając zakres jego pracy.

4. BodyART, zawierający elementy jogi, fizjoterapii, japońskiej DO IN oraz pracy nad technikami poprawnego oddychania. Ta niesamowicie relaksująca i odprężająca technika, której głównym celem jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania ciała poprzez siłę funkcjonalną i trening stabilizujący system ruchowy człowieka.

5. Taniec, który jest chyba najbardziej powszechną i przyjemną formą ruchu. Zajęcia ognistej salsy czy też dostojnego walca angielskiego nie tylko pobudzają mięśnie do pracy, ale też pomagają na co dzień pielęgnować swoją kobiecość . Taniec zapewni nam pożądaną przez wiele kobiet grację oraz upłynni ruchy.

Jak często uprawiać sport?

W zależności od naszego stanu zdrowia, należałoby przeprowadzić konsultację z lekarzem, który poinformuje nas o wszystkich ewentualnych przeciwwskazaniach. Sport uprawiajmy tak często jak tylko mamy ochotę! Wysiłek fizyczny ma przede wszystkim sprawiać nam przyjemność!

Natalia Herzog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *