Kobiece dolegliwości Zdrowie

Ból pleców – przyczyny

Kobiety częściej niż mężczyźni narzekają na ból pleców. Dlaczego ta przypadłość częściej dotyka panie? Jakie czynniki wywołują ból pleców?

Kobiety częściej niż mężczyźni narzekają na ból pleców. Dlaczego ta przypadłość częściej dotyka panie? Jakie czynniki wywołują ból pleców?

Szacuje się, iż 8 na 10 osób czasem skarży się na ból pleców. Na tę dolegliwość częściej skarżą się kobiety. Takie czynniki jak ciąża, podnoszenie dziecka i dźwiganie reklamówek wypełnionych zakupami stanowią poważne obciążenie dla kręgosłupa. Nie bez znaczenia pozostaje pozycja, w jakiej pracujemy. Siedzący tryb życia nie służy kręgosłupowi.

Ból pleców – przyczyny

Diabeł tkwi w szczegółach, Wiele z nas nie zdaje sobie sprawy, że sposób, w jaki schylamy się i niewłaściwie dobrana bielizna mogą odbić się negatywnie na kondycji kręgosłupa. Niektórzy naukowcy twierdzą, że istnieje korelacja między przeżyciami psychicznymi a bólem pleców. Mięśnie osób, które żyją w permanentnym stresie, są nieustannie napięte. W sytuacji, gdy taki stan utrzymuje się przez kilka tygodni, dochodzi do niedokrwienia mięśni podtrzymujących kręgosłup, co z kolei objawia się bólem.

Sprzątanie – obciążenie dla kręgosłupa

Naukowcy przeprowadzili badania, które pozwoliły wyciągnąć kilka interesujących wniosków. Wykazano, iż sprzątanie związane z pochylaniem się i podnoszeniem ciężkich rzeczy, stanowi 200-kilogramowe obciążenie dla kręgosłupa. Jednocześnie każda czynność, którą wykonujemy przy zgiętym kręgosłupie, wiąże się z powstaniem sił wypychających jądro miażdżyste z dysku. Ewolucja „wyposażyła” nas w pierścień włóknisty. Pełni on funkcję amortyzującą. Niestety, czasem ulega osłabieniu i wówczas powstaje miejscowe wybrzuszenie. Lekarze określają je mianem przepukliny uciskającej korzenie nerwów i wywołującej ból pleców.

Wyprostowana postawa ciała

Warto pamiętać, iż każde pochylenie się i zgięcie powinno zostać zrekompensowane przyjęciem wyprostowanej postawy ciała. Niestety, często o tym zapominamy. Uginając kręgosłup 400 razy dziennie, narażamy go na ogromne niebezpieczeństwo.

Pochylanie ciała przy wyprostowanych nogach

Największym błędem, popełnianym przez wielu ludzi, jest pochylanie ciała przy wyprostowanych nogach. Ortopedzi zalecają, aby podnosić rzeczy z podłogi, uginając kolana. Kucając, należy pilnować, aby plecy były wyprostowane.

Napięte mięśnie

Mięśnie osób, które pracują, siedząc przed komputerem, są narażone na niedokrwienie. Ich niedotlenieniu towarzyszą dolegliwości bólowe. Ludzie, którzy garbią się, w znacznym stopniu obciążają kręgosłup. Osoby, które wykonują prace biurowe, po wyjściu z firmy odczuwają ból pleców, szyi i ramion. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż napięte mięśnie przyczyniają się do przesunięcia kręgów łączących czaszkę z szyją, co z kolei prowadzi do groźnych komplikacji. Asymetryczne ustawienie głowy ogranicza jej ruchy.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie szyi

Osoby, które wykonują pracę w pozycji siedzącej, powinny regularnie uczęszczać na ćwiczenia. Z przeprowadzonych badań wynika, iż aktywność fizyczna nadaje elastyczność mięśniom szyi. Osoby, które borykają się z bólem tej części ciała, powinny ćwiczyć w pozycji leżącej.

Ból kręgosłupa jest często spotykaną przypadłością. Szacuje się, że liczba osób dotkniętych tym problemem będzie się zwiększać. Siedzący tryb życia i niewielka aktywność fizyczna nie służą naszemu kręgosłupowi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *