Fitness

Zalety treningu obwodowego

Szukasz optymalnego dla siebie treningu? Chcesz urozmaicić ćwiczenia i czas spędzony na zajęciach rekreacyjnych? Poznaj zalety treningu obwodowego.

Szukasz optymalnego dla siebie treningu? Chcesz urozmaicić ćwiczenia i czas spędzony na zajęciach rekreacyjnych? Poznaj zalety treningu obwodowego.

Jeśli nie wiesz, czym jest trening obwodowy – przeczytaj koniecznie nasz artykuł

A dlaczego warto rozpocząć taki trening?

Oto 8 głównych zalet treningu obwodowego:

  • Wyszczupla sylwetkę

Powszechnie wiadomym jest, że trening pomaga budować mięśnie. Ale mało znanym faktem jest to, że im więcej tych mięśni mamy, tym więcej spalamy kalorii. Już po 12 tygodniach treningu siłowego, nasz organizm jest w stanie spalić 15% więcej kalorii w ciągu dnia. Jeśli w trakcie zrzucania wagi, oprócz diety, ćwiczysz także siłowo, to wówczas Twoje mięśnie jako źródło energii wykorzystują nagromadzony tłuszcz.

  • Pomaga zachować młody wygląd

Po przekroczeniu czterdziestki, większość ludzi zaczyna tracić około ¼ kg masy mięśniowej rocznie, zmniejszając tym samym liczbę spalanych kalorii i zwiększając szansę na przybranie wagi. Trening wzmacniający pomaga odwrócić tą część procesu starzenia, poprzez utrzymanie wypracowanych już mięśni bądź budowanie nowych, co w zamian pomaga redukować tłuszcz.

  • Pomaga w zwalczaniu depresji

Badania wskazują, że trening z obciążeniem powoduje wzrost pozytywnego odbierania własnego wyglądu. Bierze się to stąd, że efekty tego rodzaju treningu są bardziej widoczne niż treningu aerobowego. Już po kilku tygodniach wzmacniania, mięśnie zaczynają się robić twarde, jesteś w stanie wykonać więcej powtórzeń, a to sprawia, że czujesz się dobrze. Badania wykazały również, że kobiety, które nabrały najwięcej siły fizycznej, zwiększyły także poczucie własnej wartości i polepszyły samoocenę.

  • Wzmacnia kości

Około 35. roku życia Twój organizm zaczyna tracić umiejętność samoistnej odbudowy kości. Zmniejszający się podczas menopauzy poziom estrogenu, może jeszcze dodatkowo spowolnić w/w umiejętność. Dlatego też trening wzmacniający jest jednym z najlepszych sposobów na stymulację wzrostu kości. Nie tylko pomaga on w zatrzymaniu procesu utraty kości, ale pomaga także w budowaniu nowych. Badania wykazują, że taka forma zajęć może zwiększyć twardość kości także po menopauzie.

  • Zmniejsza ryzyko zapadnięcia na chorobę serca

Trening wzmacniający zmniejsza ciśnienie krwi i poziom „złego cholesterolu” (LDL – tamującego arterie), podwyższając jednocześnie poziom „dobrego cholesterolu” (HDL). Najświeższe badania mówią o 23%-owym zmniejszeniu ryzyka zapadnięcia na chorobę serca, dzięki takim regularnym ćwiczeniom.

  • Zmniejsza ryzyko zachorowania na raka okrężnicy

Podczas treningu wzmacniającego stabilizujemy i napinamy mięśnie talii. Powoduje to zwiększenie tempa, z jaką pokarm porusza się przewodem żołądkowo-jelitowym. A poprzez zwiększenie tego tempa zmniejszamy ryzyko zachorowania na raka okrężnicy.

  • Pomaga utrzymać niski poziom cukru we krwi

Na cukrzycę zapadamy wówczas, gdy mięśnie nie są w stanie wchłonąć całego cukru, który znajduje się we krwi, a który służy jako paliwo do ich pracy. Kiedy uprawiasz trening wzmacniający, mięśnie stają się bardziej wydajne we wchłanianiu cukru, jego poziom staje się bardziej wyregulowany, a ryzyko otyłości i w efekcie zachorowania na cukrzycę II-ego typu znacznie się zmniejsza.

  • Zmniejsza ból w kolanach
    Przeprowadzone badania wykazały, że osoby, które zapadły na artretyzm, po 4 miesiącach treningu wzmacniającego odczuwały niemal o połowę mniejszy ból w kolanach. Także o blisko 50% poprawiły Swoją zdolność do poruszania się bez bólu. Wszystko to dzięki mięśniom, które zbudowane zostały w okolicach kolan, pod wpływem treningu siłowego.

Czy potrzeba więcej argumentów? Drogie panie, spróbujcie i przekonajcie się same jakie korzyści może Wam dać trening obwodowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *