Siły natury

Sposoby na wiosenne przesilenie

kobieta na łonie natury

Jeśli w przeciągu kilku ostatnich tygodni przez cały czas odczuwasz coraz większe przemęczenie i brak mobilizacji do działania to oznaczać, że właśnie doświadczasz pierwszych oznak wiosennego przesilenia. Pamiętaj, że z jego skutkami możesz efektywnie walczyć. W dzisiejszym artykule podpowiemy Tobie jak!

Specjaliści szacują, że 20% społeczeństwa co roku zmaga się z nieprzyjemnymi objawami wiosennego przesilenia. Najczęściej objawia się to wielotygodniowym wyczerpaniem psychicznym i fizycznym, nadmierną nerwowością i pobudliwością, utratą chęci do życia oraz częstymi zmianami humoru. W większości przypadków wszystkie nieprzyjemne objawy kończą się wraz z nadejściem wiosny, czasami jednak dochodzi do sytuacji, kiedy tylko lekarz i jego porady mogą nam pomóc przejść trudne chwile. Dla osób, które są w stanie same uporać się z oznakami wyczerpania pomocne może okazać się zwykła zmiana nawyków oraz wzmocnienie organizmu.

Najważniejsze – zdrowa dieta

Na przełomie lutego i marca nasz jadłospis powinien być jak najbardziej urozmaicony. Niedobór mikroelementów i witamin w naszym organizmie może prowadzić do apatii i ogólnego osłabienia. Najważniejsze, aby w menu znalazły się sezonowe lub mrożone warzywa lub owoce oraz przetwory. Nigdy nie powinnaś zapominać o śniadaniu, w Twoim codziennym jadłospisie musza się znaleźć chude ryby, mięsa, wędliny, kasze, pełnoziarniste pieczywo oraz nabiał. Ponadto nie możesz zapominać o wypijaniu wody, 1,5 litra dziennie to stanowcze minimum. Do produktów, które mogą poprawić naszą koncentrację i zwiększyć pokłady energii należą: orzechy, pestki dyni, słonecznika, kakao oraz czekolada w których znajdziemy duże dawki magnezu, dzięki któremu łatwiej będzie nam uporać się z codziennymi stresami i napięciami.

Lek na całe zło – herbatki ziołowe

Dla osób borykających się z przesileniem wiosennym idealnym rozwiązaniem mogą okazać się owocowe i ziołowe herbatki, w skład których wchodzą liście mięty, melisy, owoce głogu. Doskonałym rozwiązaniem będzie zastosowanie herbatki z owoców róży, ponieważ zawiera potas, cynk, magnez oraz wapń. Napar z dzikiej róży działa na nas uspokajająco i relaksująco.

Korzystaj z świeżego powietrza

kobieta na łonie naturyPowodem naszego złego samopoczucia na przełomie lutego i marca najczęściej jest zbyt mała dawką światła słonecznego docierającego do nas podczas tego okresu w roku. To właśnie promienie słoneczne są dla nas najlepszym antydepresantem, a ponadto idealne wspomagają produkcję witaminy D w naszym organizmie. Dlatego właśnie powinnaś korzystać z każdego ładnego i słonecznego dnia, jak najczęściej wietrzyć mieszkanie, wychodź na spacery, przebywaj na świeżym powietrzu. Dzięki tym działaniom będziesz mogła pooddychać świeżym powietrzem, a przy okazji ulepszysz swoja kondycję oraz poprawisz krążenie krwi.
Jeśli odczujesz taką potrzebę możesz skorzystać z dodatkowego wspomagania w postaci suplementów możliwych do kupienia w aptece bez recepty. Nie powinnaś robić tego jednak zbyt często i w nadmiarze. Pamiętaj, że w głównej mierze dieta powinna dostarczyć Twojemu organizmowi odpowiednia dawkę witamin i mikroelementów. No i pamiętaj, przestań się przejmować, w końcu już za kilka dni zawita do nas wiosna!

Komentarze (4)

Mindi

5 lat temu

Od kilku tygodni zastanawiałam się dlaczego tak długo czuję się słabo po chorobie. Teraz myślę, że może moje oslabienie zbiegło się z przesileniem wiosennym. Jak już to wiem to od jutra zaczynam program wzmacniający, czyli wzbogacona dieta i dużo ruchu na świeżym powietrzu. Podobają mi się koktajle owocowo-warzywne i herbatki ziołowe, włącze je do diety.

Emilly27k

5 lat temu

Na wiosnę jest inaczej jeśli chodzi o mnie. Pije herbaty więcej człowiek się rusza, zażywa sportu. Przede wszystkim na wiosnę otwieram codziennie okna.

sirena46

6 lat temu

Dopada mnie to co roku i nic mi się nie chce. Brak energii i chęci. Muszę się do wszystkiego zmuszać, a dodatkowo mam niskie ciśnienie to ogólnie jest koszmar. Ale później to mija i jest OK 🙂
Sposoby na wiosenne przesilenie są bardzo dobre 🙂

pati25

6 lat temu

Wiele osób zmaga się z takimi objawami.Jednak możemy sobie z nimi poradzić.To bardzo dobre rady.Dodać można jeszcze ćwiczenia,najlepiej przy otwartym oknie

Zostaw komentarz