Porady Zdrowie

Naturalne sposoby na problemy z koncentracją

Każdy człowiek doświadczył problemów z koncentracją. Czasem nie potrafimy skupić się na lekturze krótkiego artykułu, choć ten nie porusza zagadnień z zakresu fizyki jądrowej. Za utrudnienia w przyswajaniu wiedzy często obwiniamy hałas. Czy tak jest w rzeczywistości?

Każdy człowiek doświadczył problemów z koncentracją. Czasem nie potrafimy skupić się na lekturze krótkiego artykułu, choć ten nie porusza zagadnień z zakresu fizyki jądrowej. Za utrudnienia w przyswajaniu wiedzy często obwiniamy hałas. Czy tak jest w rzeczywistości?

Nasz mózg jest zalewany wieloma informacjami. Niestety, nie potrafimy wykorzystać wszystkich danych, z którymi mamy do czynienia. System poznawczy wybiera sygnały, które następnie ulegają przekształceniu. Nadmiar bodźców zewnętrznych stanowi zagrożenia dla mózgu, toteż ewolucja wyposażyła nas w mechanizmy odpowiadające za filtrację. Różne czynniki mogą przyczynić się do problemów z percepcją. Na szczęście istnieją sposoby, które poprawiają pamięć i koncentrację.

Jedz orzechy włoskie

Wiele osób unika tych smakołyków, obawiając się zbędnych kilogramów. Wbrew obiegowej opinii orzechy nie szkodzą naszej sylwetce. Wprawdzie charakteryzują się wysokim indeksem glikemicznym, ale jednocześnie dostarczają organizmowi cennych substancji odżywczych. Pod względem zawartości kwasów tłuszczowych omega-3 orzechy włoskie mogą rywalizować z rybami. Te dobroczynne substancje obniżają poziom cholesterolu i tym samym zapobiegają miażdżycy. W związku z tym, iż orzechy zawierają fosfor, który wpływa korzystnie na pracę mózgu, nie może zabraknąć ich w diecie uczniów i osób skarżących się na problemy z koncentracją.

Pamiętaj o lecytynie

Efektywność naszej nauki, mierzona ilością zapamiętanych informacji, zależy od ilości połączeń między komórkami nerwowymi, jakie powstają w obrębie mózgu. U osób, które osiągają świetne wyniki na egzaminach, liczba powiązań między neuronami jest duża. Lecytyna ułatwia proces zapamiętywania, ponieważ dostarcza substancji, które umożliwiają powstanie połączeń.

Lecytyna zwiększa przyswajanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Podczas rozkładu lecytyny powstaje cholina, czyli związek stymulujący pracę mózgu. W okresie nasilonego wysiłku intelektualnego zaleca się przyjmowanie się suplementów diety. Te specyfiki swoje dobroczynne działanie zawdzięczają lecytynie.

Ćwicz pamięć

Udowodniono, że trenując mózg, poprawiamy pamięć. Osoby, które regularnie rozwiązują krzyżówki, rzadziej cierpią z powodu schorzeń neurodegeneracyjnych. Gdy umysł wiąże ze sobą słowa i zdarzenia, powstają dodatkowe połączenia między komórkami nerwowymi. Ludzie, którzy nie przepadają za krzyżówkami, mogą ćwiczyć umysł, powtarzając angielskie słówka. Na naukę nigdy nie jest za późno. Przyswojone informacje mogą okazać się pomocne w życiu zawodowym i prywatnym.

Śpij 8 h dziennie

Mózg posiada zdolność do regeneracji. Podczas snu odpoczywa i nabiera sił. Osoby, które zarywają noce, mają problem z koncentracją i gorzej przyswajają nowe wiadomości. Studenci rezygnując ze snu na rzecz nauki, popełniają poważny błąd. Zmęczony umysł powoli łączy ze sobą fakty, nie dostrzega związków przyczynowo-skutkowych.

Osoby, które od dłuższego czasu borykają się z problemami z koncentracją, powinny zasięgnąć opinii specjalisty. Lekarz po przeprowadzeniu szczegółowych badań ustali, dlaczego nie potrafimy skupić się na wykonywanych czynnościach. Problemów z koncentracją nie należy lekceważyć, ponieważ mogą stanowić jeden z objawów poważnej choroby neurologicznej.

Komentarze

Emilly27k

4 lata temu

Kiedyś jako nastolatka jadałam orzechy włoskie. Teraz obecnie ich nie jadam.Cena jest wysoka za kilo.Za to rzeczy mające orzechy jadam. Musi mi to wystarczyć na koncentrację.

Zostaw komentarz