Najnowsze Porady Zdrowie

Wpływ wody na stan zdrowia naszego zdrowia

pani-pije-wode

Każda z nas zdaje sobie sprawę z tego, że woda jest niezwykle ważnym składnikiem naszej codziennej diety. Wykorzystywana jest ona podczas wszystkich procesów, które mają miejsce w naszym organizmie, umożliwia wchłanianie składników pokarmu w jelitach oraz ułatwia działanie enzymów trawiennych. Nasze ciało składa się z niej w 50%.

Jeśli chcesz, aby Twój organizm mógł przez cały dzień pracować na najwyższych obrotach pamiętaj o tym, aby go systematycznie nawadniać. Najlepiej jeśli będziesz pić wodę regularnie w ciągu całego dnia, małymi łykami, aby uniknąć wypicia całej szklanki jednorazowo. Systematyczne nawadnianie organizmu ma pozytywny wpływ na wiele przykrych dolegliwości, które mogą nam towarzyszyć Tobie w ciągu dnia, należą do nich: bóle brzucha, wzdęcia, rozstroje żołądka, zaparcia oraz bóle głowy.

Jaką ilość wody powinniśmy spożywać codziennie?

Każdy z nas powinien spożywać inne ilości płynów, przyjmuje się że człowiek przy normalnych warunkach atmosferycznych i dobrym poziomie zdrowia powinien wypijać ok 2 litry napojów dziennie. W niektórych przypadkach zalecane jest jednak dostarczanie organizmowi większej ilości płynów, zaliczamy do nich:

  • Tryb życia danej osoby – przykładowo sportowcy trenujących w trudnych warunkach i przy wysokich temperaturach powinni spożywać nawet 4-5 litrów płynów dziennie.
  • Warunki atmosferyczne panujące na zewnątrz – podczas upałów należy bezwzględnie zwiększyć ilość wypijanej wody.
  • Stan zdrowia – osoby chore (np. gorączka, wymioty, biegunka) powinny dostarczać zwiększone ilości płynów.

picie-wodyNajlepiej jest w ogóle nie doprowadzać do wystąpienia uczucia pragnienia, gdyż jest ono pierwszą oznaką utraty nadmiernej ilości płynów z naszego organizmu. Właśnie dlatego najlepiej jest uprzedzić moment, w którym pojawia się pragnienie i regularnie popijać wodę oraz inne niesłodzone napoje w ciągu całego dnia. Ponadto warto pamiętać o tym, iż najlepiej jest spożywać płyny powoli i małymi łykami, dzięki takiemu działaniu nasz organizm w lepszy sposób przyswoi sobie pożądaną ilość płynu.

Należy pamiętać, aby zawsze i w każdej dziedzinie życia zachować rozsądek, wypijanie nadmiernej ilości wody również nie jest zdrowe, umiar należy zachować również w tej dziedzinie życia. Właśnie dlatego spożywajmy taką ilość płynów, która będzie dostosowana do wymogów naszego organizmu, naszej aktywności w ciągu dnia oraz warunków atmosferycznych w jakich aktualnie przebywamy.

Komentarze (4)

ewalub

3 lata temu

Staram się pić dużo wody, ale niestety często kończy się wypiciem całej szklanki na raz. Muszę chyba wygospodarować na biurku miejsce na dzbanek z wodą, abym zawsze miała ją pod ręką i mogła popijać małymi łyczkami.

    linea

    3 lata temu

    Też tak mam, że jak już dorwę się szklanki z wodą to wypijam od razu całą i szybko. A przecież można sobie postawić kubek z wodą obok i popijać. To jest takie proste.
    A teraz czytając ten artykuł od razu nalałam sobie wody do kubka. Jest południe i to jest mój pierwszy kubek wody. Wcześniej wypiłam kawę i zielona herbatę. A jest ok 30 stopni ciepła.

Mindi

5 lat temu

Kiedyś piłam zbyt mało wody ale teraz dużo się pisze i mówi w mediach na ten temat i zaczęłam więcej pilnować ilości napojów jakie spożywam. Chociaż są sprzeczne informacje czy należy wypijać tylko wodę czy lepiej inne napoje.

eve

5 lat temu

pilam wode z górskiego ,tatrzanaskiego potoku,wspaniala !

Zostaw komentarz