Kobiety znacznie częściej niż kiedyś zakładają własny biznes i z powodzeniem go prowadzą. Otwarcie własnej firmy to dziś nie problem. Najtrudniej znaleźć odpowiednią niszę, w której można się utrzymać.

Kobiety w biznesie

W Polsce aż 35% nowo otwieranych firm zakładają kobiety. Coraz więcej pań odnosi na rynku pracy znaczące sukcesy. Praca “na swoim” jest dla kobiet szansą na spełnianie swoich zawodowych ambicji, realizację swoich pomysłów, a także na pogodzenie pracy i życia rodzinnego. Kobiety są mocno wspierane na rynku przedsiębiorczości. Oprócz dobrego pomysłu na firmę, który gwarantuje ponad połowę sukcesu, warto mieć też pewne predyspozycje do prowadzenia biznesu. Kobiety sukcesu są niezależne, pewne siebie, samodzielne i wiedzą, czego chcą.

Liczy się pomysł

Kiedy mówimy o firmie prowadzonej przez kobietę, coraz rzadziej na myśl przychodzi nam zakład fryzjerski lub kosmetyczny. Bardzo ważne jest znalezienie własnej niszy, która będzie opierać się na pasji i wykształceniu.

Wśród kobiecych firm cieszą się popularnością małe i tradycyjne biznesy, które wspierają ekologię i naturalne sposoby produkcji wyrobów (np. ekologiczna pralnia, ręcznie robione torebki z motywem ludowym).

Panie mają też zwykle nieszablonowe pomysły na usługi. To właśnie ciekawa koncepcja na firmę liczy się najbardziej w wielkim świecie biznesu. W dobie wielkich sieci handlowych klienci coraz bardziej doceniają unikatowe, ręcznie wykonywane przedmioty, szyte na miarę ubrania czy domowe jedzenie.