Styl życia

Nieprofesjonalne zachowania w miejscu pracy

Nieprofesjonalne zachowania w miejscu pracy

Miejsce pracy powinno wymuszać na nas zmianę pewnych zachowań. To, co uchodzi w gronie znajomych, w firmie jest niedopuszczalne. Przedstawiamy nieprofesjonalne zachowania w miejscu pracy. Takich postaw powinnaś unikać.

Prowadzenie kłótni z partnerem przez telefon w godzinach pracy

Bardzo często przenosimy złe emocje z domu do biura. Gdy kłócimy się o coś z partnerem, to jesteśmy tym tak rozemocjonowane, że nie potrafimy odmówić sobie kłótni przez telefon, gdy ukochany dzwoni do nas w godzinach pracy, by zapytać o zakupy na obiad.  Tylko nie każda koleżanka z pracy chce tego słuchać i poznawać meandry kryzysu waszego związku. W biurze warto zachować powściągliwość i nie kłócić się przez telefon z partnerem, matką, koleżanką, po prostu z nikim. To psuje atmosferę pracy i utrudnia koncentrację.

Krzyk na współpracowników

Nawet jeśli ktoś wyprowadzi cię z równowagi, powinnaś zwrócić mu uwagę w kulturalny, merytoryczny i spokojny sposób. Nie krzycz na niego. Podnoszenie głosu w miejscu pracy jest źle widziane. Poza tym stanowi formę przemocy. Kolega może zgłosić twój wybuch złości przełożonemu, za co możesz w konsekwencji otrzymać karę.

Stosowanie przekleństw

Przekleństwa czasem cisną się na usta, gdy klient jest wyjątkowo trudny lub złośliwy. Trzeba jednak panować nad swoim słownictwem i zachowaniem. Pamiętaj, że twoi koledzy nie są winni zachowaniu klienta i nie powinnaś ich zmuszać do wysłuchiwania steku wulgaryzmów. Oni mają prawo pracować w miłej atmosferze.

Nadmiernie spoufalanie się z kolegami z pracy lub szefem

Koledzy z pracy czasem stają się naszymi przyjaciółmi, jednak nie powinniśmy spoufalać się z nimi zbyt wcześnie, podoba zasada dotyczy przełożonych. Jeśli w firmie nie ma zwyczaju mówienia sobie na ty, nie zwracaj się w tak bezpośredni sposób do szefa czy starszych koleżanek z pracy. Poczekaj, aż oni zaproponują przejście na ty.

Nieprzestrzeganie terminów

Jeśli masz dostarczyć raport klientowi w piątek do godziny 12, to powinnaś wywiązać się z tego zobowiązania. Wysyłanie raportu z opóźnieniem źle wygląda w oczach kontrahenta i może skutkować jego przejściem do konkurencji. Poza tym tego typu zachowania zawsze rodzą negatywne opinie na temat firmy.

Nieinformowanie klienta o przewidzianych opóźnieniach

To normalne, że czasem realizacja jakiegoś zamówienia ulega opóźnieniu i to niekoniecznie z naszej winy. Np. brakuje nam elementów wykończeniowych do mebli na wymiar, te miały dojechać 3 tygodnie temu, ale dostawca wciąż wzwleka z realizacją zamówienia. Warto w takiej sytuacji poinformować klienta z wyprzedzeniem o planowanym opóźnieniu i na spokojnie wyjaśnić sytuację.

Odpowiadanie na maile klientów po tygodniu

Nie ma gorszej wizytówki firmy niż pracownik, który na maile klientów odpowiada po tygodniu lub dwóch. Wówczas osoba korzystająca z jej usług czuje się potraktowana w sposób nieprofesjonalny. Taki lekceważący stosunek do klienta może skutkować jego odejściem do konkurencji. Przy okazji może on nam zrobić kiepską reklamę w internecie czy wśród swoich znajomych.

Umawianie się na rozmowę telefoniczną i zapominanie o niej

Skoro umawiasz się z pracownikiem innej firmy na rozmowę biznesową na godzinę 12 nazajutrz, to powinnaś o niej pamiętać. Niedopuszczalne jest zapominanie o niej lub celowe jej pominięcie. W takiej sytuacji może się zdarzyć, że gdy my znajdziemy wreszcie czas na konwersację, druga osoba będzie zajęta swoimi obowiązkami.

Zwłoka w wypłacie wynagrodzeń

Jeśli pracujesz w księgowości lub w kadrach, powinnaś tak zaplanować swoją pracę, aby terminowo wyliczyć i wypłacić wynagrodzenie pracownikom. Każdy z nich ma bowiem jakieś zobowiązania do pokrycia. Poza tym zwłoka w wypłacie wynagrodzeń może skutkować nałożeniem kary na właściciela firmy.

Niekulturalna odpowiedź na maile

Nawet jeśli ktoś jest złośliwy lub mało inteligentny, nie możesz mu odpisywać w sposób arogancki na wiadomości. Zachowaj profesjonalizm, wyjaśnij sprawę, skupiaj się na aspektach merytorycznych, daruj sobie wycieczki personalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *