Osteoporoza Zdrowie

Naturalne sposoby na mocne kości

Osteoporoza to groźna choroba, która dotyka osoby po 50 roku życia. Jest ona określana mianem cichego zabójcy ponieważ rozwija się zupełnie bezobjawowo.

Osteoporoza to groźna choroba, która dotyka osoby po 50 roku życia. Jest ona określana mianem cichego zabójcy ponieważ rozwija się zupełnie bezobjawowo.

Najczęściej dopiero pierwsze złamanie i komplikacje w rekonwalescencji pozwalają postawić diagnozę. Niewiele osób wie, że przed osteoporozą można się skutecznie ochronić prowadząc umiarkowanie aktywny tryb życia oraz dbając o prawidłową dietę. By cieszyć się zdrowymi i mocnymi kości przez długie lata pamiętaj o kilku wskazówkach.

Aktywność fizyczna

Nie każdy zdaje sobie sprawę, iż wysiłek fizyczny wzmacnia kości. Ich wytrzymałość zależy od zawartości składników mineralnych. Warto pamiętać, iż wapń odkłada się w kośćcu wówczas, gdy poddajemy je regularnemu obciążeniu. Wbrew pozorom, w celu uniknięcia osteoporozy nie trzeba ćwiczyć na siłowni. Wystarczy, że będziemy regularnie spacerować. Przemierzając parkowe alejki, wzmocnimy kości, poprawimy pamięć i pozbędziemy się stresujących myśli. Zielone drzewa, kwitnące krzewy i rabatki pełne kwiatów wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie.

Prace w ogrodzie

Pieląc rabatki i przesadzając kwiaty, nieświadomie wzmacniamy kości. Naukowcy z Uniwersytetu Integracyjnego California w Santa Barbara wykazali, iż osoby które pracują w ogrodzie, rzadziej zapadają na osteoporozę. Dbając o kwiaty, wykonujemy ćwiczenia oporowe, które zwiększają gęstość kości, poprawiają wytrzymałość mięśni i ścięgien. Obcowanie z zielenią jest niezwykle korzystne dla naszego organizmu. Zapach kwiatów, szum drzew itp. korzystnie wpływają na samopoczucie. Osoby, które pracują na świeżym powietrzu, są kreatywne i pozytywnie nastawione do świata.

Dieta bogata w wapń

W związku z tym, iż wapń jest podstawowym budulcem kości, nie może zabraknąć go w codziennej diecie. Ten pierwiastek znajdziemy w mleku, kefiach, jogurtach, jajach czy serach. Jednak coraz więcej osób skarży się na problemy z tolerancją laktozy pochodzącą z nabiału i uzupełnienie codziennej diety w wapń zaczyna nastręczać sporo problemów. Wówczas warto skonsultować się z lekarzem, który zbada gęstość kości i poleci odpowiedni preparat, który wzbogaci dietę w wapń oraz witaminy, które ułatwiają transport i wchłanianie wapnia do kości. Polecanym preparatem jest CaDiK, którego kompleksowy skład idealnie zaspokaja dziennie zapotrzebowanie na wapń oraz witaminę D3 i K2. Wspomniane składniki odżywcze wzmacniają wytrzymałość mechaniczną kości.

Osteoporoza a menopauza

W przypadku kobiet zagrożenie osteoporozą wzrasta wraz z wejściem w okres okołomenopauzalny. Spadek poziomu estrogenów, który temu towarzyszy przyczynia się do zmniejszenia wchłanialności wapnia do kości. Dlatego Paniom w tym trudnym okresie polecane są suplementy diety z fitoestrogenami, który w łagodny sposób regulują gospodarkę hormonalną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *