Jeszcze do niedawna mężczyźni niechętnie sięgali po kosmetyki. Traktowali je jako ujmę na honorze. Od pewnego czasu panowie przywiązują dużą wagę do wyglądu
Dotychczas panie były poddawane dyktatowi piękna. Media lansowały obraz kobiety o nienagannej aparycji. Przekaz płynący z gazet, telewizji i internetu wpędził panie w kompleksy. Wiele wskazuje na to, iż kult młodości swoim zasięgiem objął też mężczyzn.
Kosmetyczne nawyki ojców
Nasi ojcowie ograniczali się do kilku, niezbędnych kosmetyków i akcesoriów. Używali mydła, pasty do zębów, kremu do golenia, wody kolońskiej i żyletek. Kręcili nosem na drogeryjne nowości. Jeszcze do niedawna mężczyźni wychodzili z założenia, że rozbudowana pielęgnacja twarzy i ciała jest domeną kobiet. Co w minionych latach zmieniło się w świadomości panów?
Kult młodości
Media, wspierane przez koncerny farmaceutyczne, prowadzą szeroko zakrojoną kampanię, której głównym bohaterem jest zadbany mężczyzna odnoszący spektakularne sukcesy. Psychologowie, zatrudniani przez firmy PR-owskie, wybrali skuteczne narzędzie. Większość panów nie jest zainteresowana udziałem w wyborach mistera. Mężczyźni chętnie rywalizują ze sobą na polu zawodowym.