Wyrozumiałość kluczem do sukcesu
Warto popracować nad wyrozumiałością. Nie złośćmy się, gdy koleżanka z pokoju odbiera telefon od kilkuletniego dziecka. Powróćmy do wydarzeń sprzed tygodnia. Czy pamiętamy jeszcze o 15-minutowej rozmowie z mężem, który nie potrafił znaleźć proszku do prania? Nikt z nas nie jest ideałem. Każdemu zdarzają się drobne potknięcia. Wytykając komuś błędy, musimy liczyć się z tym, że druga strona nie pozostanie nam dłużna.
Lojalność
W relacjach międzyludzkich ogromną rolę odgrywa lojalność. Osoby, które potrafią wstrzymać się od komentowania cudzego życia, cieszą się sympatią i szacunkiem. Na ogół unikamy ludzi, którzy zajmują się plotkami. Nikt z nas nie chce zostać bohaterem biurowych opowieści. Na terenie firmy unikajmy rozmów o problemach rodzinnych, finansowych itp. Nigdy nie wiemy, kto przypadkiem stanie się świadkiem naszych opowieści.
Empatia
Traktujmy kolegów z zespołu jak znajomych, którym chętnie niesiemy pomoc w potrzebie. Pamiętajmy, że gramy do jednej bramki. Kiedy widzimy, że koleżanka tonie w papierach, zaproponujmy wsparcie. Jeśli ona nie wywiąże się z zadania, ucierpi wspólny projekt. Osoby, których mocną stroną jest empatia, cieszą się sympatią otoczenia. Pomagając innym, możemy liczyć na rewanż.
Szczerość
W firmie należy zachowywać się profesjonalnie. Nie traktujmy biura jak ringu, na którym można wyładować negatywne emocje. Zostawienie problemów przed drzwiami przedsiębiorstwa, w którym pracujemy, stanowi nie lada wyzwanie. Trudno zapomnieć o problemach finansowych, uzależnieniu męża czy rozbisurmanionym dziecku. W podbramkowych sytuacjach możemy poprosić kolegów o wyrozumiałość, nie wdając się w szczegóły. Każdy z nas zmaga się z przeciwnościami losu, toteż powinnyśmy spotkać się ze zrozumieniem.