Najnowsze Zdrowie

Dieta DASH pomocna w walce z nadciśnieniem

dieta

Specjaliści wciąż szukają różnych sposobów na walkę z chorobami. Jednym z nich są odpowiednie diety. W walce z nadciśnieniem pomoże dieta DASH.

Nadciśnienie – zabójczy wróg

Na nadciśnienie choruje coraz więcej osób. Często nie zauważamy żadnych objawów tej dolegliwości. Jednak skutki choroby mogą być bardzo groźne dla naszego zdrowia i życia. Nieleczona choroba może prowadzić do zawału serca, udaru oraz innych ciężkich chorób.

Dieta DASH – skuteczna walka z nadciśnieniem

Dieta DASH czyli Dietary Approaches to Stop Hypertension obniża poziom ciśnienia krwi już po krótkim okresie jej stosowania. Redukuje także poziom naszego cholesterolu, obniżając tym samym ryzyko wszelkich chorób serca. Badania potwierdzają jej skuteczność w walce z nadciśnieniem.

Dieta – kolorowa, smaczna i zdrowa

Dieta DASH oparta jest na spożywaniu dużej ilości zdrowych owoców i warzyw. Także orzechów, ryb oraz pełnoziarnistych produktów. Ogranicza spożycie soli, cukru oraz tłuszczów nasyconych i trans, które są w nadmiarze szkodliwe dla naszego organizmu. Produkty zawierające takie składniki jak potas, wapń, kwasy omega 3 oraz błonnik obniżają ciśnienie krwi.

Zdrowy jadłospis – śniadanie, obiad, kolacja i przekąski

warzywa

Jadłospis zgodny z dietą DASH jest bogaty w zbilansowane posiłki. Na śniadanie preferowane są owoce oraz pełne ziarna zbóż. Owsianka z dodatkiem owoców takich jak jabłka czy maliny dostarczy nam niezbędnych składników odżywczych z samego rana. Na obiad warto wybrać świeże bądź gotowane warzywa. W towarzystwie kaszy, brązowego ryżu oraz kurczaka drobiu bądź ryby posiłek nie będzie nudny, tylko smaczny i bogaty w cenne witaminy. Takie produkty możemy również spożywać na kolacje. Zdrowe przekąski to według diety DASH surowe warzywa , suszone bądź świeże owoce oraz pełnoziarniste krakersy. Na tego typu przekąski możemy sobie pozwolić w ciągu dnia, rezygnując ze słonych chipsów i paluszków.

Taki jadłospis jest różnorodny. Pozwala na dobór ulubionych i zdrowych produktów. Odpowiednie połączenia sprawią, że będziemy mogli cieszyć się zdrowiem. Dieta DASH polecana jest dla osób z nadciśnieniem oraz innych chorób. Warto więc zmienić swoje nawyki żywieniowe w trosce o zdrowie.

Komentarze (2)

pati25

5 lat temu

Podoba mi się ta dieta.Jest zbilansowana.Takie produkty zawarte w tej diecie bardzo lubię .A owoce i warzywa…Teraz jest ich mnóstwo.Ta dieta DASH jest dla mnie idealna,bo mam problemy z ciśnieniem

Tess

5 lat temu

Dobry czas na taką dietę. Teraz jest dużo warzyw i owoców i bez trudu można jeść takie dania obniżające ciśnienie krwi. Przeczytałam i zamierzam się zastosować. Trochę ciśnienie mi skacze.

Zostaw komentarz