Kuchnia Zdrowa dieta

Co to jest dieta?

Pojęcie „dieta” nierozerwalnie kojarzy się nam z odchudzaniem. Czy każda dieta musi być odchudzająca? Czym tak naprawdę jest dieta i co to znaczy „być na diecie”?

Pojęcie „dieta” nierozerwalnie kojarzy się nam z odchudzaniem. Czy każda dieta musi być odchudzająca? Czym tak naprawdę jest dieta i co to znaczy „być na diecie”?

Jesteś na diecie?

Gdyby zadać to pytanie losowo wybranej kobiecie, prawdopodobnie odpowiedziałaby, że właśnie koleżanka poleciła jej fantastyczną dietę. Inna z kolei powiedziałaby, że nie wierzy w żadne diety, bo nic jej nie pomaga. Większość panów stwierdziłaby pewnie, że nie ma to jak schabowy z ziemniaczkami i ich ten problem nie dotyczy.

Jak to więc jest z tymi dietami? Tak naprawdę każdy człowiek jest „na diecie”, ponieważ tym mianem określamy dany sposób odżywiania, bez względu na to, co spożywamy.

Na czym polega dieta?

Obecnie dieta stała się synonimem odchudzania i słowo to kojarzy nam się wyłącznie w tych kategoriach – mamy więc dietetyczną colę bez zawartości cukru i dietetyczny posiłek, czyli taki, który ma mało kalorii.

Jednak dieta nie musi polegać tylko na zrzucaniu zbędnych kilogramów. To przede wszystkim dostarczenie do organizmu optymalnej ilości niezbędnych składników odżywczych.W zależności od celu, jaki ma spełnić konkretny sposób odżywiania, dane składniki będą się od siebie różnić.

Dieta może mieć na celu przybranie na wadze, unikanie pewnego rodzaju produktów ze względu na towarzyszącą chorobę (np. dieta cukrzycowa, przeciwmiażdżycowa) czy po prostu zdrowe i zbilansowane odżywianie się.

Czy istnieje dieta idealna?

Nie ma cudownej diety, dobrej dla wszystkich. Każdy człowiek musi sam (lub z pomocą dietetyka) określić, czego potrzebuje, aby jego organizm prawidłowo funkcjonował. Nie zawsze dieta odchudzająca, zwłaszcza restrykcyjna, jest dobra. Czasem wystarczy wprowadzić racjonalny, zbilansowany sposób odżywiania się, by zyskać na zdrowiu i zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Warto pamiętać, że dieta to nie tylko sposób jedzenia, który wprowadzamy na chwilę, w momencie, gdy chcemy podreperować swoje dojrzalakobieta.pl czy figurę.

To nawyki żywieniowe, które powinniśmy przyjąć na stałe, a zmienić tylko w momencie, gdy inny sposób odżywiania będzie bardziej korzystny dla naszego zdrowia. Dobra dieta uwzględnia odpowiednią ilość składników energetycznych, witamin, związków mineralnych, aminokwasów, błonnika i naturalnych kwasów organicznych. Prawidłowe zapotrzebowanie energetyczne dorosłego człowieka wynosi 2500-3500 kcal na dobę.

Dieta odchudzająca wciąż powinna być bogata we wszystkie potrzebne składniki, a jedynie oferować mniejszą zawartość kalorii. Usunięcie z pokarmów pewnych składników będzie powodowało ich niedobory, a to w konsekwencji doprowadzi do poważnych chorób, zamiast do szczupłej sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *