River Island to wyjątkowa marka w świecie mody dostępnej dla każdego. Jej niezwykłe wyczucie trendów oraz oryginalne projekty przyciągają klientów nie tylko w Europie, ale także na Dalekim i Bliskim Wchodzie oraz w wielu innych zakątkach globu.
To marka z wieloletnim doświadczeniem, z którego cały czas potrafi czerpać oraz wyciągać wnioski i rozwijać się w niemal zastraszającym tempie. Kto lub co stoi więc za jej sukcesem?
Ze straganu warzywnego do butiku z modną odzieżą
Firma powstała w roku 1948 w Londynie i na początku nosiła nazwę Chelsea Girl Ltd.. Jej założyciel, Bernard Lewis, starający się zarobić na życie prowadzeniem stoiska warzywnego, wprowadził do swojej oferty dość niespodziewanie… swetry. Ku jego uciesze spotkały się one z wystarczającym zainteresowaniem, by do interesu dołączyli wkrótce jego bracia. Wspólnymi siłami udało im się założyć pierwsze sklepy sprzedające już jedynie ubrania.
Nazwa Chelsea Girl Ltd. zmieniona została na River Island Clothing Co. w roku 1988. Moment, w którym marka sama zaczęła projektować własne ubrania jest bliżej nieznany. Wiadomo jednak, że była prekursorem i jako jedna z pierwszych w całej Wielkiej Brytanii zaczęła oferować swoim klientom własne, już wtedy dość oryginalne i odważne produkty. Ubrania River Island od samego początku cechowały się pomysłowością oraz żywymi, rzucającymi się w oczy kolorami, które zresztą są obecne w projektach po dziś.
Pierwsze salony firmowe również wyróżniały się na tle innych butików przede wszystkim tym, że można w nich było nie tylko modnie się ubrać, ale również posłuchać popularnej wówczas muzyki. Szybka ewolucja firmy doprowadziła ją do momentu, w którym jest jedną z najbardziej cenionych i oryginalnych na modowej mapie świata. W samej Wielkiej Brytanii marka posiada około 300 sklepów, jej butiki można znaleźć również w wielu krajach Europy, Azji czy nawet Dalekiego Wchodu, a ich liczba ciągle wzrasta. Poza sprzedażą stacjonarną ubrania i dodatki z metką River Island można zakupić poprzez stronę www.riverisland.com oraz wiele innych kanałów sprzedaży.