Coraz więcej osób pracuje zdalnie i to nie tylko na samozatrudnieniu. Pracodawcy również doceniają tę formę pracy, zwłaszcza że wiele stanowisk nie wymaga codziennej obecności w biurze. Praca w domu może być przyjemna, ale wymaga organizacji. Jeśli i ty pracujesz przy własnym biurku, zadbaj o to, by znajdujące się na nim przedmioty cię nie rozpraszały, a oświetlenie i dodatkowe akcesoria ułatwiały wykonywanie obowiązków.
Dobrze oświetl miejsce pracy
Słabe oświetlenie wymaga wzmożonej pracy oczu, przez co szybciej się one męczą, co może mieć odzwierciedlenie nawet w stopniowo pogłębiających się wadach wzroku. Unikaj tego przy pracy, szczególnie że zmęczenie oczu może przekładać się na bóle głowy, ogólne rozdrażnienie, trudności w skupieniu i dyskomfort.
Główne oświetlenie w pomieszczeniu zwykle nie wystarczy. Zadbaj o to, by przy biurku móc skorzystać z dodatkowego źródła światła. Najlepiej sprawdzają się lampy na ruchomym ramieniu, które możesz ustawić pod różnym kątem. Jeśli korzystasz ze stojącej lampki, ustaw ją w taki sposób, by w całości oświetlała blat biurka. Oświetlenie LED może dać ci możliwość dodatkowego ustawienia natężenia światła, a nawet jego barwy.
grafika przekazana przez partnera
Uporządkuj akcesoria elektroniczne
Na biurku, przy którym pracujesz, z pewnością znajduje się przynajmniej kilka elektronicznych akcesoriów. Mowa nie tylko o dużym sprzęcie, jak komputer czy monitor, ale także drobnych przedmiotach, jak ładowarka do telefonu, komputerowa myszka, klawiatura czy kable zasilające. Nie pozwól na to, by panował wśród nich bałagan. Jeśli ich nie uporządkujesz, trudno będzie ci utrzymać ład na blacie.
Przede wszystkim zadbaj o to, żeby na blacie biurka nie było żadnych zaplątanych kabli. Pomogą ci w tym organizery w postaci małych naklejek ze żłobieniami przytrzymującymi przewody. Resztę artykułów ułóż na blacie, a te, które można schować, przechowuj na półkach tuż przy nim.
Zaplanuj przechowywanie najpotrzebniejszych przyborów
Co jest ci niezbędne do pracy? Zwykle są to takie akcesoria jak długopisy, markery, notatniki, czy książki. Przemyśl, po jakie artykuły sięgasz codziennie, ponieważ to ich przechowywanie ma największe znaczenie.
To, co jest ci najbardziej potrzebne, powinno być łatwo dostępne. Nie chowaj używanych na co dzień notatników na dno szafy, skąd będziesz je wyciągać każdego dnia. Wykorzystaj do tego szuflady wbudowane w biurko i zadbaj o to, by nie znalazło się w nich nic, co nie jest konieczne do codziennej pracy.
Część przyborów, w tym głównie piśmienniczych, możesz przechowywać w odpowiednich organizatorach na blacie. Pamiętaj jednak, by nie zajmowały one zbyt dużo przestrzeni użytkowej.
grafika przekazana przez partnera
Utrzymuj porządek na blacie biurka
Rozłożone zeszyty i książki, porzucony kubek po kawie, a może nawet opakowania po przekąskach – wszystkie takie przedmioty na blacie biurka będą tworzyć nieestetyczny efekt bałaganu, nawet jeśli jest ich niewiele. Pamiętaj, że każdy niepotrzebny element zostawiony na blacie łatwo może stać się rozpraszaczem i zachęcać do przerwania pracy na przykład po to, by przygotować kolejną filiżankę ulubionego napoju.
Żeby ułatwić sobie pełne skupienie, warto oczyścić blat biurka ze wszystkiego, co nie jest na nim potrzebne. Ludzki mózg, zwłaszcza podczas pracy, jest skłonny do rozproszeń. Nawet niewielki bałagan może odrywać cię od obowiązków i utrudniać skupienie, dlatego warto tego unikać, dodatkowo dbając o estetyczny wygląd pomieszczenia.