Instagram to coraz popularniejszy portal społecznościowy. Korzysta z niego ponad 8 milionów Polaków i ponad miliard ludzi na ziemi. Aplikacja jest całkowicie darmowa, ale co kilka wpisów wyświetlają się reklamy, które zostały spersonalizowane przy uwzględnieniu naszych preferencji. Instagram to doskonałe medium do promocji produktów i usług. Wiedzą o tym blogerzy, którzy jakiś czas temu założyli swoje konta, teraz mają tysiące obserwatorów i mnóstwo płatnych współprac polegających na pokazaniu danej rzeczy w internecie. Niestety, nie wszyscy walczą o followersów uczciwie. Nowy algorytm na Instagramie ma pomóc zwalczać boty!
Jak zarabiać na Instagramie?
Jeśli masz kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy obserwatorów na Instagramie, możesz zacząć na nim zarabiać. Firmy chętnie zapłacą ci za to, że zaprezentujesz ich krem, cienie do powiek czy nową sukienkę. Dużą popularnością cieszy się też reklama przez influencerów usług fryzjerskich, gastronomicznych etc. Niektórzy wyczuli w tym sposób na biznes i rozwijali swoje konta pod kątem przyrostu followersów, czyli obserwujących. To właśnie od nich liczby zależą stawki za reklamę.
Influencer na botach
O ile część osób postawiła na content, czyli treść oraz interakcje z członkami swojej społeczności, o tyle część wybrała drogę na skróty. Coraz więcej influencerów swoją liczbę obserwujących zawdzięcza botom. Są to programy komputerowe, które automatycznie lubią, obserwują i komentują posty innych ludzi. Ci widząc, że przybył im nowy obserwatorów, który dużo komentuje, często odwdzięczają się obserwacją, polubieniem czy komentarzem. Komentarze ustawia się automatycznie. Np. pod każdym hashtagiem #beautyblogger ma pojawić się serduszko albo słowo „cudownie”. Boty ustawia się też na obserwowanie nowych kont, można to zrobić po hashtagu lub zmusić bota do zaobserwowania wszystkich obserwatorów jakiegoś artysty czy znajomego.
Jak działają programy typu Clear na Instagramie?
Instagram ma swoje ograniczenia, można obserwować maksymalnie 7500 kont. Dlatego też są programy do automatycznego oczyszczania listy obserwowanych kont. One odlubią je zamiast realnego człowieka. Wybrane konto dopisuje się do białej listy, te nie zostaną usunięte.
Nowy algorytm na Instagramie walczy z botami
Instagram postanowił położyć kres takim nieuczciwym praktykom. Od pewnego czasu zwalcza boty, jednak dopiero teraz stworzył algorytm, który robi to naprawdę skutecznie. Teraz osoba, która jedzie na botach, musi liczyć się z zamrożeniem działań na koncie na tydzień. W tym czasie może śledzić zdjęcia kont obserwowanych, ale nie może ich komentować, lubić, obserwować nowych kont ani odsubskrybowywać obserwowanych. Może wrzucać nowe wpisy, ale bez opisu, może wysyłać wiadomości prywatne i zamieszczać relacje.
Uczciwym użytkownikom Instagramu przybywa obserwatorów
Jednocześnie algorytm Instagramu widzi, kto działa uczciwie i go wynagradza. Chodzi tu zarówno o konta z zagranicy, jak i polskie. Jeśli ktoś nie wykazuje podejrzanej aktywności. Nie lubi masowo zdjęć, nie obserwuje masowo kont, nie odsubskrybuje ich masowo, wrzuca zdjęcia, korzysta z dobrych hashtagów, nie zachęca do obserwacji za obserwację, to jego widoczność na Instagramie się zwiększa. W uczciwy sposób może pozyskać obserwatorów, polubienia i komentarze. Im więcej zwykłych ludzi wejdzie z nim w pozytywne interakcje, tym lepiej widoczne będą jego posty.
Postaw na dobre hashtagi
Jeśli od dwóch dni widzisz u siebie zwiększoną aktywność i przyrost obserwatorów, być może już zaczęłaś korzystać z walki z botami. Pamiętaj, że to, co wrzucasz, wpływa też na dobór osób, które będą widziały Cię w propozycjach obserwacji czy postów. Bardzo ważne są dobrze dobrane hashtagi. Zobaczą cię osoby, które interesują się tematyką, o której piszesz. Ty też nie zobaczysz kont parentingowych, jeśli interesujesz się głównie kosmetykami.