Diety odchudzające Kuchnia

Nie schudniesz, jedząc owoce i warzywa

Osoby, które walczą o szczupłą sylwetkę, z pewnością wielokrotnie słyszały o dobroczynnym działaniu warzyw i owoców. Czy dieta bogata we wspomniane produkty spożywcze rzeczywiście jest skuteczna?

Osoby, które walczą o szczupłą sylwetkę, z pewnością wielokrotnie słyszały o dobroczynnym działaniu warzyw i owoców. Czy dieta bogata we wspomniane produkty spożywcze rzeczywiście jest skuteczna?

Skąd wzięło się przekonanie, iż jedząc warzywa i owoce, szybciej pozbędziemy się oponki z brzucha? Rośliny stanowią bogactwo składników odżywczych, w tym witamin, minerałów oraz antyoksydantów. Jednocześnie większość z nich charakteryzuje się niską kalorycznością. Jabłko stanowi doskonałą przekąskę, gdy dopadnie cię głód, ponieważ zapewnia uczucie sytości, ale po jego spożyciu zbędne kilogramy nie znikną jak po dotknięciu czarodziejskiej różdżki.

Jedz warzywa i owoce!

Kampania zorganizowana z funduszy unijnych zachęca do konsumpcji 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Dlaczego dietetycy swoim pacjentom polecają produkty pochodzenia roślinnego? Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje witamin i minerałów, niedobór jednego, z pozoru mało istotnego składnika, niesie ze sobą poważne konsekwencje. Jedząc owoce i warzywa, z pewnością będziemy zdrowsi, ale nie uporamy się z nadwagą.

Dopadł cię głód? Zjedz jabłko!

Osoby, które znajdują się na diecie odchudzającej, często bywają rozdrażnione i nerwowe. Zmniejszenie podaży kalorii wpływa negatywnie na nasze samopoczucie, nic dziwnego, że poszukujemy rozwiązań, które pozwalają zmniejszyć łaknienie. Dużą popularnością wśród osób odchudzających się cieszą się owoce i warzywa. Gdy w nocy pojawia się charakterystyczne ssanie w żołądku, sięgamy po świeżą marchew i jabłko. To dobry wybór, ponieważ warzywa i owoce zaspokajają głód. Jednocześnie dostarczają one niewiele kalorii, toteż nie musimy obawiać się, że kuracja odchudzająca zakończy się fiaskiem. Warto jednak pamiętać, iż jedząc marchewkę, nie zyskamy figury Kate Moss, jeśli nie zmienimy dotychczasowych nawyków żywieniowych.

Z badań przeprowadzonych przez naukowców z Birmingham wynika, iż zwiększona podaż warzyw i owoców ma znikomy wpływ na walkę ze zbędnymi kilogramami. Nie oznacza to jednak, że nie warto ich jeść. Produkty pochodzenia roślinnego nie są lekiem na całe zło. Jeśli wierzysz, że włączając do codziennej diety kilogram jabłek, spektakularnie schudniesz, jesteś w błędzie. Wiele osób uważa, że może odżywiać się jak dawniej, wystarczy, że na talerzu obok tłustego kotleta pojawi się surówka.

Chcesz schudnąć? Zmień nawyki żywieniowe!

Chcesz pozbyć się nadprogramowych kilogramów? Musisz dokonać dogłębnej analizy dotychczasowych nawyków żywieniowych i odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Jakich grzechów dietetycznych dopuszczasz się na co dzień? Co jest twoim głównym problemem? Nie potrafisz oprzeć się słodyczom? A może nie jesz śniadania i zaspokajasz głód, jedząc obfitą kolację? Dietetycy są zgodni. Najlepsze rezultaty osiągają te osoby, które jedzą częściej, ale mniej. Do tej pory twoje menu składało się z obiadu i kolacji? Nadeszła pora, aby to zmienić.

Rano przygotuj sobie pożywne śniadanie, w tej roli doskonale sprawdzi się owsianka i kanapki przygotowane z wykorzystaniem chleba pełnoziarnistego. Nie odmawiaj sobie przedpołudniowego posiłku. Obiad powinien być sycący. Na podwieczorek możesz przygotować sobie sałatkę owocową. Pamiętaj jednak o tym, iż bita śmietana podnosi kaloryczność tej zdrowej przekąski. Nie musisz rezygnować z kolacji, zadbaj jednak o to, by na talerzu znalazły się lekkie potrawy, np. kanapki z twarożkiem i warzywami. Ostatni posiłek należy spożyć 2-3 godziny przed snem. Jeśli kładziesz się po północy, możesz zjeść kanapkę o 22. Teoria, iż 18:00 to idealna pora na kolację, nie zawsze znajduje potwierdzenie w rzeczywistości. Jeśli późno chodzisz spać, nie będziesz potrafiła odmówić sobie kolejnego, sycącego posiłku. Prędzej czy później ulegniesz pokusie i sięgniesz po łatwo dostępny pokarm. Niewykluczone, że wbrew wcześniejszym postanowieniom zdecydujesz się na… chipsy.

Czy od owoców można przytyć?

Choć owoce są zdrowe, warto zachować umiar. Winogrona i dojrzałe banany stanowią bogate źródło cukrów prostych, a ich nadmiar odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Możesz jeść wszystko pod warunkiem, że kierujesz się zdrowym rozsądkiem. Kilogram winogron to bomba kaloryczna. Dla organizmu nie ma znaczenia pochodzenie substancji energetycznych. Sacharoza pochodząca z ciastek ulega takim samym przemianom biochemicznym jak cukier obecny w owocach. Organizm magazynuje nadwyżkę, a my zaczynamy skarżyć się na oponkę na brzuchu.

Chcesz schudnąć? Zmniejsz podaż kalorii i zacznij ćwiczyć. Pamiętaj, że systematyczność i wytrwałość stanowią klucz do sukcesu. Chcesz zjeść coś słodkiego? Ulubiony batonik zastąp bananem. Te ostatni oprócz cukru zawiera witaminy i minerały.

Komentarze

eve

4 lata temu

no ,na owocach sie na pewno nie schudnie sa slodkie i tuczace,ale warzywa to samo zdrowie,witaminy i mikrolelementy ja schudlam jedzac duzo surowek ze swiezych warzyw,no i trzeba wyelimnowac mącznę przetwory i cukier oraz alkohol

Zostaw komentarz