Zdarza Ci się przechadzać po galerii handlowej, delektując się widokiem pięknych wystaw i modnie ubranych manekinów? Czerpiesz przyjemność z oglądania rzeczy, których nie masz zamiaru kupić? Może nawet o tym nie wiesz, ale uprawiasz „window shopping”.

Co to jest window shopping?

Tłumacząc z angielskiego to kupowanie przez witrynę sklepową, co jako zjawisko tłumaczymy jako oglądanie wystaw sklepowych, ale bez zamiaru kupna wystawionych tam towarów. Chodzimy po galerii handlowej, spędzamy w niej długie godziny, zatrzymujemy się przy witrynach sklepowych, oglądamy, dotykamy, wyobrażamy sobie, jak ta, czy inna rzecz wyglądałaby na nas, ale …nie kupujemy jej.

Dlaczego nie decydujemy się na zakup? Powód najczęściej jest dosyć oczywisty – bo nie mamy pieniędzy. Jeżeli w tym momencie nie stać nas na zakup nowej sukienki, butów, czy płaszcza to racjonalnie musimy odmówić sobie zakupu – chyba, że jesteśmy modową zakupoholiczką i nawet brak środków nie stanowi przeszkody w zdobyciu upragnionej, nowej rzeczy.

A oglądnie i delektowanie się wyobrażeniem świetnie bym w tym wyglądała nic nie kosztuje Marzenie o zakupach to przyjemność, która nie wymaga pełnego portfela.

Spacer w galerii handlowej

Na spacer można pójść do lasu, nad rzekę, ale można też sobie pochodzić po galerii handlowej – co jest bardzo popularną formą spędzania wolnego czasu na całym świecie. Galerie w większych i mniejszych miastach przeżywają prawdziwe oblężenie, szczególnie w weekend.