Zdrowie

Kiedy przydadzą się preparaty na wzmocnienie organizmu?

preparaty na wzmocnienie organizmu

Towfiqu barbhuiya z Unsplash

Aby organizm funkcjonował prawidłowo, niezbędna jest zbilansowana dieta. W jej skład powinny wchodzić różnorodne produkty spożywcze po to, aby zaspokoić zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne substancje odżywcze. Czasem jednak do naszego menu wkrada się rutyna, a wybrane składniki przyswajają się nieco gorzej. Ponadto w niektórych sytuacjach zapotrzebowanie na określone substancje odżywcze wzrasta. Z pomocą przychodzą nam preparaty na wzmocnienie organizmu, które można stosować m.in. w stresujących sytuacjach, przy wypadaniu włosów oraz w celu wzmocnienia odporności.

Spis treści:

  1. Stres jako reakcja na zagrożenie, która zwiększa szansę na przetrwanie
  2. Przewlekły stres i jego nieadaptacyjny charakter
  3. Problemy z koncentracją wywołane przez stres
  4. Suplementy diety z magnezem na przewlekłe napięcie nerwowe
  5. Nauka do egzaminów – jak wesprzeć pamięć i koncentrację?
  6. Kiedy warto sięgnąć po suplementy diety z Ginkgo biloba?
  7. Kwasy omega-3, czyli naturalny sposób na pamięć i koncentrację
  8. Jak witamina B12 wpływa na funkcje psychologiczne?
  9. Niedobór substancji odżywczych a wypadanie włosów
  10. Co powinny zawierać suplementy diety na wzmocnienie włosów?
  11. Dlaczego chorujemy jesienią i zimą?
  12. Z czego wynika niedobór witaminy C zimą?
  13. Suplementacja witaminą D – kiedy jest konieczna?
  14. Preparaty na wzmocnienie organizmu. Pastylki do ssania z porostem islandzkim
  15. Jak stosować suplementy diety?

Stres jako reakcja na zagrożenie, która zwiększa szansę na przetrwanie

Stres z ewolucyjnego punktu widzenia ma do odegrania niezwykle istotną rolę. Z założenia chroni nas przed potencjalnym zagrożeniem. Gdy widzimy, że ktoś usiłuje nas zaatakować, organizm zalewają hormony stresu: kortyzol, adrenalina i noradrenalina. Za ich sprawą krew krąży szybciej, nie odczuwamy też dolegliwości bólowych, przez co stać nas na znacznie większy wysiłek fizyczny, niż można by przypuszczać. Jednocześnie spowolnieniu ulegają procesy trawienia oraz produkcja komórek odpornościowych. Wszystkie siły organizmu zostają przerzucone na ratowanie życia i zdrowia. Pod wpływem hormonów stresu uruchomieniu ulega jeden z trzech mechanizmów obronnych – ucieczka, walka lub stupor. Każdy z nich ma charakter adaptacyjny i w określonej sytuacji może przynieść pożądany efekt.

Przewlekły stres i jego nieadaptacyjny charakter

Niestety problem, z którym zmaga się dziś większość członków zachodnich społeczeństw, polega na tym, że stres ma charakter długotrwały i wynika z czynników, które nie stanowią bezpośredniego zagrożenia dla naszego życia. Dawniej hormony stresu wydzielały się tylko przez chwilę. Człowiek spotykał drapieżnika, uciekał, ile sił w nogach, po czy ich poziom opadał. W takiej sytuacji organizm powracał do prawidłowej pracy. Uruchomieniu ulegały procesy trawienia i produkcja komórek odpornościowych. Dziś towarzyszy nam przewlekły stres, który często pojawia się w sytuacjach nieprzyjemnych, ale niestanowiących zagrożenia dla życia. Np. odczuwamy dyskomfort, mieszkając z rodzicami, chcielibyśmy się wyprowadzić z domu, ale nas na to nie stać. Stresujemy się wystąpieniem publicznym w pracy. Niepokoi nas rozmowa z przełożonym. Stres wyzwala w nas problematyczny klient, który codziennie wnosi absurdalne uwagi do naszej pracy.

Problemy z koncentracją wywołane przez stres

Przewlekły stres ma destrukcyjny wpływ na nasz organizm. Powoduje problemy z koncentracją, ogólne rozdrażnienie, spadek kreatywności, problemy trawienne i większą podatność na infekcje. Nic dziwnego, że staramy się z nim walczyć, próbując różnorodnych technik relaksacyjnych i uprawiając sport. Umiejętność radzenia sobie ze stresem jest bardzo ważna. Każdy z nas musi znaleźć własny sposób na rozładowanie napięcia nerwowego. Warto również sięgnąć po preparaty na wzmocnienie organizmu.

Suplementy diety

Pawel Czerwinski z Unsplash

Suplementy diety z magnezem na przewlekłe napięcie nerwowe

Waszej szczególnej uwadze chcemy polecić suplementy diety z magnezem. Te korzystnie oddziałują na układ nerwowy. Wspierają logiczne myślenie, prawidłową koncentrację i funkcje poznawcze. Jednocześnie suplementy diety z magnezem są niezwykle pomocne przy zwalczaniu uczucia zmęczenia i znużenia.  Wybierając preparat na wzmocnienie organizmu, warto zwrócić uwagę na to, aby zawierał również witaminę B6. Pirydoksyna także wspiera walkę ze zmęczeniem i znużeniem, wspomagając prawidłową pracę układu nerwowego.

Nauka do egzaminów – jak wesprzeć pamięć i koncentrację?

Żyjemy w czasach, gdy nieustannie należy przyswajać nowe informacje. Często jesteśmy wysyłani na kursy, studia podyplomowe. Musimy też zdobywać nowe uprawnienia, w tym prawo jazdy na określone kategorie. Zazwyczaj wszelkiego rodzaju szkolenia i kursy kończą się egzaminem. Należy się do niego odpowiednio przygotować. Nauka do egzaminu często jednak przysparza nam sporo trudności. Gdy studiowaliśmy czy przygotowywaliśmy się do matury, nierzadko nie mieliśmy innych obowiązków na głowie. Z wiekiem tych jednak przybywa. Musimy normalnie wykonywać obowiązki zawodowe, zajmować się rodziną i domem oraz znaleźć czas na naukę w tej codziennej gonitwie. Aby przyswajanie nowych wiadomości przychodziło nam nieco łatwiej, warto sięgnąć po preparaty na wzmocnienie organizmu.

Kiedy warto sięgnąć po suplementy diety z Ginkgo biloba?

Czy wiesz, że suplementy diety z ekstraktem z Ginkgo biloba nie powstały wyłącznie z myślą o seniorach? Ekstrakt z liści miłorzębu japońskiego może stosować każdy z nas, kto wykonuje pracę intelektualną lub przygotowuje się do egzaminu. Suplementy diety z Ginkgo biloba wspierają sprawność umysłową. Ponadto pomagają na pamięć i koncentrację. Stosując je, łatwiej przyswoimy nowe wiadomości i lepiej przygotujemy się do nadchodzącego egzaminu. Ponadto ekstrakt z miłorzębu japońskiego wspomaga utrzymanie prawidłowego krążenia.

Kwasy omega-3, czyli naturalny sposób na pamięć i koncentrację

Jeśli chodzi o preparaty na wzmocnienie organizmu w okresie wzmożonego wysiłku intelektualnego, to nie sposób nie wspomnieć o kwasach omega-3. Uzyskuje się je z tłustych ryb morskich. Wywierają one wielokierunkowe, korzystne oddziaływanie na organizm człowieka. Większość z nas zapewne słyszała o tym, iż kwasy omega-3 wspierają układ krążenia. Ponadto wykazują działanie przeciwzapalne i pomagają utrzymać prawidłowy profil lipidowy we krwi. Jednocześnie suplementując kwasy omega-3, wspieramy układ odpornościowy. Nie każdy z nas jednak wie o tym, że te wielonienasycone kwasy tłuszczowe wspomagają także prawidłową pracę układu nerwowego i ułatwiają zapamiętywanie.

Jak witamina B12 wpływa na funkcje psychologiczne

Towfiqu barbhuiya z Unsplash

Jak witamina B12 wpływa na funkcje psychologiczne?

Przy nauce do egzaminu przydatne mogą okazać się także suplementy diety z witaminą B12, która wspiera prawidłowe funkcje psychologiczne. W rezultacie pomaga przyswajać wiedzę i ułatwia nam przerobienie materiału, który obowiązuje na egzaminie. Ponadto witamina B12 uczestniczy w prawidłowym metabolizmie oraz syntezie czerwonych krwinek.

Niedobór substancji odżywczych a wypadanie włosów

Długie, gęste i lśniące włosy uchodzą za atrybut kobiecości. Nic dziwnego, że dokładamy wszelkich starań, aby nasze pukle prezentowały się atrakcyjnie. Często sięgamy po profesjonalne szampony, odżywki i wcierki, aby poprawić ich stan. Odpowiednia pielęgnacja włosów odgrywa niezwykle istotną rolę. Pozwala utrzymać je w dobrej kondycji. Niestety, same kosmetyki to za mało, by cieszyć się zdrowymi i lśniącymi puklami. Kluczową rolę odgrywa bowiem zbilansowana i zróżnicowana dieta. Niedobór substancji odżywczych w pierwszej kolejności odbija się na stanie włosów, skóry i paznokci. Nie są to bowiem najważniejsze struktury z punktu widzenia przeżycia. Przy ograniczonych zasobach nasz ustrój zarządza nimi w sposób racjonalny, w pierwszej kolejności kierując witaminy i minerały do serca czy mózgu. Wypadanie włosów jest często spotykanym problemem przy niedoborze substancji odżywczych. Na szczęście z pomocą przychodzą nam preparaty na wzmocnienie organizmu.

Co powinny zawierać suplementy diety na wzmocnienie włosów?

Aby zachować zdrowe, gęste i lśniące włosy, warto sięgnąć po suplement diety zawierający biotynę, krzem, cynk, selen oraz witaminy B1, B6 i B12. Substancje te wspierają zdrowie włosów, skóry i paznokci. Przy ich odpowiedniej podaży wyglądamy dużo bardziej atrakcyjnie.  Suplementy diety z biotyną zaleca się przy wypadaniu włosów, nadmiernej łamliwości paznokci i problemach z łuszczącą się skórą. Dostarcza ona siarki, której potrzebują nasze włosy i paznokcie. Z kolei krzem zapobiega wypadaniu włosów, wzmacniając ich cebulki. Ten pierwiastek wspiera także wzrost nowych włosów.

suplementy diety na wzmocnienie włosów

Wengang Zhai z Unsplash

Dlaczego chorujemy jesienią i zimą?

Nasz organizm każdego dnia spotyka się z wieloma mikroorganizmami. Na szczęście większość z nich nie wykazuje właściwości chorobotwórczych. Niemniej wśród nich zdarzają się również patogeny. Na ogół jednak nie chorujemy, ponieważ drobnoustroje potencjalnie chorobotwórcze zostają unicestwione przez układ immunologiczny. Niestety ten czasem szwankuje. Dzieje się tak, gdy nie dostarczymy mu wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Wówczas obserwuje się spadek odporności i większą podatność na infekcje. Nie bez powodu jesień i zima stanowią okres zwiększonej zapadalności na przeziębienie i grypę. Chorujemy częściej, gdyż w naszej diecie brakuje witamin C i D.

Z czego wynika niedobór witaminy C zimą?

Wiosną i latem spożywamy sporo świeżych owoców oraz warzyw, które stanowią bogate źródło kwasu askorbinowego. Najwięcej witaminy C znajdziemy w truskawkach, porzeczkach, aronii, kiwi, owocach cytrusowych i papryce. Jesienią i zimą dostęp do świeżych owoców i warzyw jest utrudniony, ponadto ich ceny ulegają sporemu wzrostowi. Nic dziwnego, że spożywamy ich znacznie mniej. Z pomocą przychodzą nam suplementy diety z witaminą C.

Suplementacja witaminą D

Nicolas Solerieu z Unsplash

Suplementacja witaminą D – kiedy jest konieczna?

Z kolei witamina D jest wytwarzana w naszej skórze pod wpływem promieni UV. Jej synteza zachodzi od połowy kwietnia do połowy września, później ustaje. Aby uniknąć niedoboru witaminy D, powinniśmy spożywać tłuste ryby morskie w sporych ilościach. Niestety sięgamy po nie zbyt rzadko. Z pomocą przychodzą nam suplementy diety z witaminą D. Przed rozpoczęciem ich zażywania warto jednak wykonać badania laboratoryjne, aby potwierdzić niedobór cholekalkalcyferolu.

Preparaty na wzmocnienie organizmu. Pastylki do ssania z porostem islandzkim

Masz chrypkę, a twoje gardło piecze i swędzi? Na początek możesz sięgnąć po preparat z porostem islandzkim. Okaże się on nieocenionym wsparciem przy objawach podrażnienia śluzówki gardła, do których zaliczamy m.in. drapanie w gardle, uczucie suchości, problemy z połykaniem i suchy kaszel.

 

Jak stosować suplementy diety?

Jak widać, istnieją preparaty wzmacniające organizm, po które możemy sięgnąć przy różnego rodzaju niedyspozycjach i sytuacjach wymagających od nas wzmożonego wysiłku intelektualnego. Suplementy diety mogą okazać się przydatne, niemniej nie należy traktować ich jako zamiennika zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia. Można je jednak stosować wspomagająco jako dopełnienie diety i podjętych przez nas aktywności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *