Kuchnia Zdrowa dieta

Jak odchudzić wielkanocne potrawy

Wielkanoc to czas żurku, białej kiełbasy, jajek z majonezem i mazurków. Czas potraf smacznych, ale niejednokrotnie tuczących. Część z nich można jednak nieco odchudzić.

Wielkanoc to czas żurku, białej kiełbasy, jajek z majonezem i mazurków. Czas potraw smacznych, ale niejednokrotnie tuczących. Część z nich można jednak nieco odchudzić. Poznajcie przepisy na najlepsze wielkanocne potrawy!

Jaja w majonezie

Majonez jest najbardziej tuczącym i tłustym elementem świątecznego stołu. Wielkanocne potrawy nie mogą się bez niego obejść.  Jeżeli nie wyobrażamy sobie bez niego świątecznego śniadania, sięgnijmy po ten w wersji light. Majonez light zawiera o połowę mniej tłuszczu. Warto pamiętać, że 1g tłuszczu to aż 9 kalorii a 100 gram tego przysmaku zawiera go aż 70g! Majonez nakładajmy oszczędnie, jajka powinny być głównym bohaterem śniadania a nie majonez. Pamiętajmy, że jedno jajko klasy L ma ponad 5g tłuszczu, co w połączeniu z majonezem staje się istną bombą kaloryczną. Lepiej jajko jest delikatnie posolić i posypać szczypiorkiem lub rzeżuchą.

Sałatka jarzynowa

Sałatka jarzynowa pojawia się na stołach zarówno w takcie śniadania wielkanocnego, jak i w kolejnych dniach. Klasyczna jej wersja zawiera z reguły mnóstwo majonezu, o którym już wspomniano, że ma mnóstwo tłuszczu w sobie. Poza zastąpieniem go wersją light, można połączyć majonez light pół na pół z jogurtem naturalnym.

Dietetyczny żurek

Aby żurek był mniej kaloryczny, ugotować go można np. na piersi z kurczaka. Nadal będzie miał mięsny aromat, ale nie będzie tak tłusty jak po gotowaniu go np. na żeberkach. Zamiast dodawania białej kiełbasy, poprzestańmy jedynie na dodatku jajka.

Dietetyczne ciasta

Ciasta dzielą się na te kaloryczne i jeszcze bardziej kaloryczne. Co prawda istnieją zdrowe na ciasta dietetyczne, ale święta bez prawdziwego kawałka ciasta się po prostu nie liczą. Niestety popularne w okresie Wielkanocy babki czy mazurki należą do grupy najbardziej tuczących ciast. Jeżeli już po nie sięgamy, kontrolujmy ile ich jemy i wybierajmy w miarę możliwości wersję bez tuczących polew. Mniej kaloryczne, wielkanocne potrawy takie jak ciasta to np. biszkopt z owocami, murzynek lub sernik na zimno.

Święta Wielkanocne to okres wyjątkowo sprzyjający przytyciu. Jeżeli dbamy o linię albo spodziewamy się gościa, który próbuje zrzucić zbędne kilogramy, najlepiej się do nich odpowiednio przygotować. Wielkanocne potrawy  w wersji light są równie smaczne jak te tradycyjne.

Komentarze (2)

Mindi

5 lat temu

W internecie jest wiele przepisów na dietetyczne dania. Z konieczności dość dużo nawet wypróbowałam. Na wielkanocnym stole z lekkostrawnych dań można przygotować pieczeń w foli, bez użycia tłuszczu, drób na parze, schab gotowany, galaretkę drobiową. A z ciast delikatny biszkopt z owocami.

eve

5 lat temu

wszystkie te przepisy od dosc dawna znam i praktykuje je na swetach i nie tylko ,po takze

Zostaw komentarz