Ćwiczenia na mięśnie Kegla – dlaczego każda kobieta powinna je regularnie wykonywać?

4
102
ćwiczenia na mięśnie Kegla

Właściwie wykonywane ćwiczenia na mięśnie Kegla mają ogromne znaczenie dla zdrowia i dobrego samopoczucia każdej kobiety. Sprawne mięśnie Kegla pozwalają bowiem na łatwiejszy i mniej bolesny poród, zmniejszają ryzyko wystąpienia nietrzymania moczu oraz pozytywnie wpływają na jakość naszego życia seksualnego. W jaki sposób możemy samodzielnie ćwiczyć mięśnie Kegla?

Mięśnie Kegla – dlaczego warto je ćwiczyć?

Sprawne i dobrze wyćwiczone mięśnie kegla pełnią bardzo istotną rolę dla zdrowia i samopoczucia każdej kobiety. Ich sprawność przydaje się m. in. w trakcie porodu. Kobiety, które regularnie wykonywały ćwiczenia na mięśnie kegla przed ciążą i w jej trakcie, są bowiem zdecydowanie mniej narażone na konieczność wykonania bolesnego nacięcia krocza w trakcie porodu. Oznacza to dla nich szybszy powrót do zdrowia oraz lepsze samopoczucie tuż po porodzie. Sprawne mięśnie kegla ułatwiają także wydanie na świat dziecka.

Ćwiczenia na mięśnie Kegla pomagają także zminimalizować ryzyko wystąpienia zjawiska tzw. nietrzymania moczu. Są na nie narażone szczególnie kobiety bezpośrednio po porodzie, a także panie w starszym wieku. Nietrzymanie moczu jest bardzo wstydliwym i kłopotliwym schorzeniem, które potrafi skutecznie wyłączyć kobietę z aktywności fizycznej, pozbawić ją naturalnej radości życia, a nawet doprowadzić do ograniczenia kontaktów z innymi ludźmi. Warto jednak wiedzieć, że możemy skutecznie przeciwdziałać pojawieniu się u nas problemów z nietrzymaniem moczu pamiętając o regularnym wykonywaniu ćwiczeń mięśni kegla.

Ćwiczenia na mięśnie Kegla są polecane również dla kobiet, które chcą poprawić jakość swojego życia seksualnego. Sprawne i wyćwiczone mięśnie kegla pomagają bowiem w odczuwaniu większej satysfakcji z intymnych chwil spędzanych z partnerem oraz zwiększają intensywność osiąganych przez kobietę orgazmów. Ich wykonywanie zalecane jest także dla kobiet, które nie są w stanie osiągnąć orgazmu.

Mięśnie Kegla – jak je zlokalizować?

Większość z nas z pewnością nie raz słyszała o mięśniach Kegla. Nie każda kobieta jednak wie, gdzie dokładnie są one zlokalizowane. Aby poczuć mięśnie kegla możemy wykonać bardzo proste ćwiczenie. Podczas wizyty w toalecie na chwilę zatrzymujemy strumień moczu. Poczujemy napięcie mięśni – to właśnie mięśnie Kegla zaciskają się uniemożliwiając pełnie opróżnienie pęcherza.

Ćwiczenia na mięśnie Kegla

Wiedząc już, które mięśnie nas interesują, możemy rozpocząć ich ćwiczenia. Zanim przystąpimy do ich wykonywania koniecznie odwiedźmy jednak toaletę i opróżnijmy pęcherz. Następnie siadamy lub kładziemy się w wygodnej pozycji i napinamy mięśnie kegla. Liczymy do pięciu i rozluźniamy je. Na początku czynność tę powtarzamy pięć razy, a z czasem zwiększamy ilość powtórzeń, która w jednej serii powinna z czasem dochodzić do 25.

Wraz z upływem czasu, warto także zaciskać mięśnie na dłuższy czas, trwający ok. 10 sekund. Pamiętajmy o wykonywaniu kilku serii ćwiczeń mięśni Kegla każdego dnia. Do ćwiczeń mięśni Kegla możemy użyć także praktycznego przyrządu, jakim są kulki gejszy.

Kulki gejszy w ćwiczeniach mięśni Kegla

Kulki gejszy to specjalne kuleczki, które umieszczamy w pochwie. Podczas chodzenia i wykonywania codziennych czynności kulki te wykonują delikatny masaż mięśni Kegla. Pomagają więc je wzmacniać oraz pozytywnie wpływają na doznania seksualne u kobiet. Ich stosowanie jest polecane szczególnie dla kobiet po porodzie, gdyż pomagają w powrocie do dobrej kondycji mięśniom pochwy i miednicy. Możemy w dyskretny sposób kupić kulki gejszy na ćwiczenia na mięśnie kegla w Plumbum.com.pl, sklepie internetowym, który posiada duży wybór akcesoriów dla dorosłych.

Tekst partnera

4 KOMENTARZE

  1. Kiedyś chodziłam na świetne zajęcia aerobiku i na nich trenerka pokazywała serię ćwiczeń i tłumaczyła jak zlokalizować mięśnie kegla. Jedynie mam kłopot ze systematycznością, dlatego takie artykuły są bardzo potrzebne bo przypominają o potrzebie systematycznych ćwiczeń.

  2. Dobrze,że pojawiają się takie artykuły i przypominają o konieczności wykonywania tych ćwiczeń.Jeżeli nie chcemy dopuścić do NTM to pamiętajmy o ćwiczeniach mięśni kegla 🙂

  3. Ćwiczę codziennie kręgosłup i na koniec też mięśnie kegla. Żałuję, że jak byłam młodsza nie wiedziałam o tym, teraz moje mięśnie nie są już takie mocne. Jednak robię co mogę aby były jeszcze sprawne bo to krępujące takie nietrzymanie moczu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ