zdrowe-potrawy-z-grilla

Długi majowy weekend to świetna okazja do spędzenia czasu na łonie natury. Podczas spotkań z najbliższymi nie może zabraknąć pysznych potraw prosto z grilla.


Spożywanie potraw z grilla może być nie tylko przyjemną ale i zdrową czynnością. Warto więc zadbać o odpowiednie produkty, z których przygotujemy pyszne potrawy.

Spotkanie przy grillu dla wielu osób nie może odbyć się bez pysznego mięsa. Jeżeli nie możemy się bez niego obejść, wybierzmy te chude, które ma zdecydowanie więcej wartości odżywczych. Nie kupujmy gotowych marynat i peklowanych mięs, tylko sami zamarynujmy mięso, które z pewnością będzie o wiele lepsze niż to prosto z marketu. Dobrym pomysłem będą szaszłyki z piersi kurczaka w miodowej marynacie. Wystarczy, że pokoroimy pierś w paski, zamarynujemy ją w miodzie z odrobiną ostrej papryki. Tak przygotowanego kurczaka należy nabić na patyczki do szaszłyków i grillować zaledwie kilka minut.

Grillować możemy również ryby. Filet z łososia czy pstrąga idealnie sprawdzi się na wiosenny obiad na świeżym powietrzu. Ryby zawierają cenne składniki odżywcze, a podane prosto z rusztu smakują wyśmienicie. Ważne jest, aby były one świeże a nie mrożone, sparwdzą się takze ryby wędzone. Rybne filety najlepiej piec zawinięte w folię, z dodatkiem cytryny i koperku. Całe ryby wcześniej wypatroszone bez problemu upieczemy wraz z głową i ogonem.

jedzenie-z-grillaIdealnym składnikiem, który znakomicie sprawdzi się na grillu będą warzywa. Wiosenny sezon trwa, a wraz z nim mnóstwo świeżych warzyw, z których wyczarujemy wspaniałe potrawy. Pieczarki, cebula, cukinia czy ziemniaki będą nie tylko dodatkiem do grillowanych mięs a także sprawdzą się jako samodzielne danie. Ziemniaki tak jak i cebulę najlepiej pokroić w plastry, posypać ulubionymi ziołami i grillować na aluminiowej tatce. Ziemniaki można także piec owinięte w folię, wkładając je bezpośrednio do żaru.

Wraz z grillowanymi potrawami pamiętajmy, aby na naszym stole czy kocu piknikowym nie zabrakło sosu. Taki dodatek podkreśli smak grillowanych potraw. Zdrowe i pyszne sosy przygotujemy bardzo szybko. Do mięs idealny będzie sos tzatziki, który zrobimy ze startego na tarce świeżego ogórka, jogurtu greckiego, soli, pieprzu oraz czosnku. Z warzywami świetnie komponować się będzie sos czosnkowy. Do jego przygotowania wystarczy nam jogurt naturalny, czosnek oraz sól i pieprz.

Tak przyrządzone potrawy na pewno umilą nam weekendowy czas. A na naszych grillach będą królowały zdrowe i pyszne potrawy, którym nikt się nie oprze.

4 KOMENTARZE

  1. Griluje coraz więcej osób. Słyszałam wiele opinii, że potrawy z grilla są niezdrowe, szczególnie mięsa.
    Ja jednak bardzo lubię potrawy z grilla i jak tylko jest okazja to grilluję na świeżym powietrzu nie tylko w maju 🙂
    A polecane tu sosy i dodatki są świetne 🙂

  2. Kiedyś grillowanie kojarzyło się tylko z tradycuyną kiełbaską, skrzydełkami i udkami. Teraz mamy coraz większe pole do popisu. Uwielbiam kolorowe szaszłyki i ryby z grilla. Bardzo często robię też kaszankę – dodaję do niej kiszoną kapustkę, owijam w folię i grilluję. Pychotka!

  3. grillowanie to nie tylko wspolne smazenie ,to atmosfera spotkania rodzinnego czy towarzyskiego ,warto sie spotkac razem pogrillowac ,a ja lubie karkowke z grila

ZOSTAW ODPOWIEDŹ