Artykuły Moda

Fashion Victims czyli ofiary mody

Katujesz się, nosząc ekstremalnie wysokie, modne szpilki? Kupujesz za małe spodnie, aby zmusić się do schudnięcia do wymarzonego, choć nieosiągalnego rozmiaru S? Koniecznie musisz mieć coś markowego? Być może jesteś, albo wkrótce staniesz się, fashion victim.

Katujesz się, nosząc ekstremalnie wysokie, modne szpilki? Kupujesz za małe spodnie, aby zmusić się do schudnięcia do wymarzonego, choć nieosiągalnego rozmiaru S? Koniecznie musisz mieć coś markowego? Być może jesteś, albo wkrótce staniesz się, fashion victim.

O modzie można mówić w nieskończoność, wymyślać nowe trendy, bawić się modą i stylizacją, kolekcjonować dobre ciuchy i zbierać metki, niczym kolejne torfea w szafie, ale w nadmiarze może stać się to wręcz niebezpieczne. Pasja związana z modą może nas uzależnić – w sidłach najnowszych trendów coraz częściej stajemy się ofiarami mody.

Fashion victim, czyli kto?

Z modą jest tak, jak z dbaniem o własny wygląd – każdy chce ładnie, zdrowo, szczupło wyglądać, jednak pułapka popadnięcia w przesadę jest wyjątkowo blisko. W dzisiejszym szalenie komercyjnym i konsumpcyjnym świecie, po prostu trzeba umieć zachować zdrowy rozsądek i znaleźć złoty środek.

Hasło Fashion Victims jest stosunkowo nowym pojęciem w Polsce, dlatego dużo więcej na ten temat dowiemy się z anglojęzycznych stron internetowych, czy prasy.

Termin ten wymyślił amerykańsko-dominikański projektant mody Oscar de La Renta, który określił kobiety uzależnione od mody właśnie tym określeniem. Z języka angielskiego tłumaczymy je dosłownie – ofiary mody.

Te osoby (najczęściej kobiety), są w stanie wydać ostatni grosz na najnowszą modną kreację, tylko po to, żeby zrobić wrażenie na otoczeniu.
;
Jak sprawdzić, czy jesteś już uzależniona od bycia na bieżąco z kreacjami? Słowa wybitnego kreatora mody Versace chyba najtrafniej określają kim jest ofiara mody – *Jeśli kobieta za bardzo zmienia swój wygląd z sezonu na sezon, staje się ofiarą mody*… (ang. When a woman alters her look too much from season to season, she becomes a fashion victim.)

Pogoń za metką

Sukienka od Dolce&Gabbana, buty od Gucci, płaszcz Burberry, Rolex na ręce, Swarovsky na szyi, torebka Louis Vuitton, perfumy Channel, bielizna Calvina Kleina… musi być markowo, stylowo i bardzo drogo – to najważniejsze zasady rządzące życiem ofiar mody.

Ulubiony program w telewizji? Oczywiście Fashion TV, do tego prasówka z wszystkich możliwych modowych magazynów, wyjście na pokaz mody, czy wycieczka na Fashion Week w Londynie, Paryżu, czy w Nowym Yorku.

Oczywiście, taka markowa ekstrawagancja tyczy się najbogatszej części społeczeństwa, ale ilustruje to, czym dla fashion victims jest metka.

Metka jest wszystkim!

Być markowym, stylowym, nosić najnowsze kolekcje z najznakomitszych domów mody na świecie, oto jest cel, który przyświeca uzależnionym od mody. Pieniądze nie grają roli.

Bogacze, czy celebryci wydają kolosalne sumy na szeroko rozumianą modę, bo muszą mieć wszystko, co teraz jest trendy. Nadążanie za najnowszymi trendami jest ekstremalnie drogie i snobistyczne. Skrajne uzależnienie od mody wiąże się również z materializmem, kiedy to posiadanie markowych, drogich i modnych ubrań oraz akcesoriów jest głównym celem w życiu.

Drogie Panie, czy w Waszym życiu moda również odgrywa tak ważną rolę, czy może nie interesujecie się nowinkami ze świata mody?

Zuzanna Górka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *