W mijający weekend 11 i 12 października w Piotrkowie Trybunalskim w Centrum Handlowym Echo odbył się event animacyjny organizowany w ramach II Edycji Ogólnopolskiej Kampanii „Czytaj dzieciom, bo warto”.
“Celem kampanii jest zachęcenie rodziców do spędzenia z dzieckiem czasu w towarzystwie książki. W trakcie naszych eventów wielokrotnie przypominamy o pozytywnych stronach czytania. Dużą uwagę zwracamy na rozwój umiejętności językowych i interpersonalnych, pobudzenie wyobraźni oraz kształtowanie wrażliwości dziecka.” -Komentuje rzecznik kampanii, Malwina Turek.
W trakcie eventu dzieci mogły skorzystać z wielu ciekawych atrakcji taki jak: dmuchany zameczek z piłeczkami, gra w dmuchanego darta, wielkie klocki, malowanie twarzy, fotostady. Dużym zainteresowaniem cieszyły się konkursy z książkowymi nagrodami. Kampanie wspiera siedem wydawnictw, których książki były rozdawane: Wydawnictwo Martel, Nasza Księgarnia, Znak, Dreams, Dookoła Świata,Olesiejuk, Literatura.
Dorośli uczestniczący w evencie także wykazali się także dużą aktywnością.
“Podczas dwudniowej akcji w Piotrkowie Trybunalskim do wspólnej lektury zaprosiliśmy także rodziców. Zarówno mamy jak i ojcowie aktywnie włączyli się do czytania dzieciom bajek. Liczę na to, że poprzez nasze działania osiągniemy zamierzony cel.” – Mówi Turek.
Grupa Artystyczna Fifik i Pepe oraz Przyjaciele, która jest organizatorem akcji wędruje po Polsce promując idee czytania. Piotrków Trybunalski jest drugim miejsce odwiedzonym przez animatorów podczas II edycji. W ubiegłym roku grupa odwiedziła 13 miast, w tym roku planuje zawitać do większej ilości miejscowości. Akcja rozpoczęła się 27 i 28 września w Gorzowie Wielkopolskim i będzie trwać do marca 2015 roku. W tym roku artyści odwiedzą jeszcze Bielsko-Białą, Jastrzębie Zdrój, Ostrołęke, Elbląg, Warszawę, Zabrze, Kalisz.
“Zapraszam wszystkich mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego do śledzenia facebooka Grupy Artystycznej Fifik i Pepe oraz Przyjaciele, ponieważ już za niedługo pojawi się możliwość zdobycia kolejnych książkowych nagród w konkursach internetowych” – Zachęca rzecznik kampanii.
- Materiały prasowe