Zara, która należy do hiszpańskiej grupy Inditex, od pewnego czasu testuje różne nowinki technologiczne, które mają usprawnić funkcjonowanie jej sklepów stacjonarnych oraz online. Niedawno otwarto gigantyczny sklep tej popularnej marki w Krakowie, w galerii handlowej Bonarka. Jest on dwupoziomowy i może pochwalić się łączną powierzchnią 3,5 tysięcy metrów kwadratowych. Energooszczędne oświetlenie oraz ekrany, na których wyświetlane są wizualizacje, robią potężne wrażenie. Tymczasem Zara wprowadza nowe rozwiązanie technologiczne ułatwiające odbiór paczek.
Odbiór i zwrot zamówienie w sklepie stacjonarnym
Dziś wiele sieciówek pozwala na odbiór i zwrot paczek w swoich sklepach stacjonarnych. Jednak jako pierwsza to rozwiązanie wprowadziła Zara. Marka stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, dlatego nieustannie wprowadza nowe udogodnienia. Jeśli w jakimś sklepie stacjonarnym jest dostępna dana rzecz, to firma stara się ją wydać w paczce tego samego dnia, w jakim dokonano zamówienia. Korzystając z aplikacji mobilnej, można zeskanować wybraną rzecz i poszukać identycznej w naszym rozmiarze lub podobnej.
Paczkomaty w krakowskiej Zarze
Teraz Zara wprowadziła do swojego sklepu w galerii Bonarka rozwiązanie przypominające Paczkomaty. Gdy zamawiasz ubrania, otrzymujesz je do specjalnej skrzynki zlokalizowanej na terenie sklepu stacjonarnego. Wystarczy, że wprowadzisz numer zamówienia oraz kod PIN, który otrzymałaś w SMS-ie, a okienko z paczką otwiera się i można odebrać swoje zamówienie. Jednorazowo paczkomat Zary jest w stanie pomieścić 900 pakunków. Całość działa bardzo sprawnie, pozwala uniknąć kolejek oraz angażowania pracowników sklepu.
To rozwiązanie, które właśnie pojawiło się w Zarze w krakowskiej Bonarce, zostało wcześniej wprowadzone w Londynie. Możliwe, że niebawem paczkomaty pojawią się w kolejnych polskich sklepach marki. Jest ono bowiem szalenie obiecujące. Spotkało się też z pozytywnym przyjęciem klientów.