skorzane-kurtki

Pomarańcz – kolor energii i zmian

Psychologia koloru pomarańczowym przedmiotom przypisuje energię i chęć  zmian.  Ponadto oranż w ubiorze wyraża radość, poczucie bezpieczeństwa i wiarę w siebie.  Osoby, które noszą pomarańczową odzież, często przez otoczenie postrzegane są odważne, nietuzinkowe i przełamujące tabu.

Romantyczne miłośniczki różu

Co o miłośniczkach różu mówi psychologia koloru? Kobiety, które w swoim ubiorze stawiają na akcenty utrzymane w tej tonacji, zazwyczaj należą do osób spokojnych, potrafiących kontrolować swoje emocje.  Chętnie podkreślają swoje atuty i nie wstydzą się swojej kobiecości.  Miłośniczki różu to często osoby o romantycznym usposobieniu, które są wierne wyznawanym ideałom.

kolorowe-kredki

Fiolet wyrazem wysoko rozwiniętej duchowości

Z kolei fiolet zdaniem osób zajmujących się psychologią koloru oznacza wysoką rozwiniętą duchowość, czasem wręcz zahaczającą o dewocję.  Jednocześnie miłośnikom tej barwy są przypisywane skłonności do luksusu, dekadencji  i introwertyzmu.  Nadużywanie fioletu,  zwłaszcza ubrań w jaskrawych odcieniach, może świadczyć o infantylności i niedojrzałości.

Niebieskie ubrania łagodzą stres?

Psychologia koloru niebieskim dodatkom przypisuje zdolność do łagodzenia stresu i studzenia negatywnych emocji takich jak złość czy gniew. Błękit działa kojąco, toteż chętnie sięgają po niego osoby  po przejściach.  Niebieski strój ułatwia nawiązywanie znajomości i budowanie pozycji zawodowej.

Psychologia koloru pozwala wiele dowiedzieć się o członkach naszych rodzin i znajomych, poznać ich stany emocjonalne i problemy. W związku z tym warto zapoznać się z jej podstawowymi założeniami.

Marlena Skóra