Pomarańcz – kolor energii i zmian
Psychologia koloru pomarańczowym przedmiotom przypisuje energię i chęć zmian. Ponadto oranż w ubiorze wyraża radość, poczucie bezpieczeństwa i wiarę w siebie. Osoby, które noszą pomarańczową odzież, często przez otoczenie postrzegane są odważne, nietuzinkowe i przełamujące tabu.
Romantyczne miłośniczki różu
Co o miłośniczkach różu mówi psychologia koloru? Kobiety, które w swoim ubiorze stawiają na akcenty utrzymane w tej tonacji, zazwyczaj należą do osób spokojnych, potrafiących kontrolować swoje emocje. Chętnie podkreślają swoje atuty i nie wstydzą się swojej kobiecości. Miłośniczki różu to często osoby o romantycznym usposobieniu, które są wierne wyznawanym ideałom.
Fiolet wyrazem wysoko rozwiniętej duchowości
Z kolei fiolet zdaniem osób zajmujących się psychologią koloru oznacza wysoką rozwiniętą duchowość, czasem wręcz zahaczającą o dewocję. Jednocześnie miłośnikom tej barwy są przypisywane skłonności do luksusu, dekadencji i introwertyzmu. Nadużywanie fioletu, zwłaszcza ubrań w jaskrawych odcieniach, może świadczyć o infantylności i niedojrzałości.
Niebieskie ubrania łagodzą stres?
Psychologia koloru niebieskim dodatkom przypisuje zdolność do łagodzenia stresu i studzenia negatywnych emocji takich jak złość czy gniew. Błękit działa kojąco, toteż chętnie sięgają po niego osoby po przejściach. Niebieski strój ułatwia nawiązywanie znajomości i budowanie pozycji zawodowej.
Psychologia koloru pozwala wiele dowiedzieć się o członkach naszych rodzin i znajomych, poznać ich stany emocjonalne i problemy. W związku z tym warto zapoznać się z jej podstawowymi założeniami.
Marlena Skóra