Jean Paul Gaultier to światowej sławy francuski projektant mody, który podjął decyzję o rozpoczęciu współpracy z szwedzką sieciówką Lindex.
Pod koniec września, podczas paryskiego Tygodnia Mody Jean Paul Gaultier przedstawił ostatnią, wyczekiwaną przez wszystkich kolekcję dzienną pret-a-porter swojego projektu. Podczas pokazu zaprezentował historię swojej twórczości oraz oddał cześć wielkim postaciom ze świata mody. Zakomunikował jednocześnie, że wycofuje się z projektowania codziennych kolekcji na rzecz haute couture. Wszystkie znawczynie mody przyjęły decyzję projektanta z niezadowoleniem, gdyż zapowiadało się na to, że projektant ostatecznie zrezygnował z tworzenia codziennej mody na rzecz drogich, szytych na miarę i dostępnych tylko wybranym kobietom sukni.
Okazuje się jednak, że Jean Paul dobrze wiedział, iż jego przygoda z modą codzienną jeszcze się nie kończy, a w przyszłości stworzy kolekcję jesień-zima dla popularnej szwedzkiej sieciówki Lindex. Projektant przekonuje, że taki układ jest dla niego bardziej korzystny. Dzięki współpracy z sieciówką jest w stanie wspomóc znaną markę która za niego zadba o część praktyczną przedsięwzięcia, a on sam będzie mógł skupić się na tworzeniu projektów. W nowej kolekcji dla Lindex możemy znaleźć linie: damską, dziecięcą, bieliznę i biżuterię.
„Markę Jean Paul Gaultier charakteryzuje silna energia i pewność siebie. Znakomicie łączy się to z naszą wizją i kierunkiem, w jakim chcemy podążać” – powiedziała Nina Starck, główna projektantka marki Lindex.
Lindex nawiązała współpracę z projektantem z okazji swojej 60-tej rocznicy istnienia. Należy zaznaczyć, że 10% dochodu z każdej zakupionej rzeczy przekazane zostanie na rzecz organizacji która zajmuje się profilaktyką raka piersi.
W kolekcji znajdują się takie charakterystyczne projekty, jak np.: gorsety, obszerne swetry, marynarskie pasy, czy skórzane spodnie. Dominują takie kolory jak: biel, czerń, czerwień, granat. Ceny ubrań wahają się od 13,4 $ za bransoletkę do 267,85 $ za kurtkę skórzaną.