Październik to miesiąc, w którym organizacje pozarządowe oraz zajmujące się ochroną zdrowia pragną zachęcić kobiety do systematycznego badania piersi. Do akcji coraz częściej włączają się gwiazdy.
Znany projektant, Tommy Hilfiger, od lat angażuje się w przedsięwzięcia organizowane przez Breath Health International. W jaki sposób? Hilfiger wykorzystuje swój talent i projektuje torebki, z których dochód jest przekazywany na rzecz stowarzyszeń zajmujących się walką z rakiem piersi. W tym roku ambasadorką akcji została Naomi Watts.
Efekt Angeliny Jolie
Zaangażowanie gwiazd mody i ekranu odgrywa niezwykle istotną rolę. Angelina Jolie publikując artykuł nt. profilaktycznej mastektomii i rekonstrukcji piersi, wywołała medialną burzę. Kobiety widząc, że popularna aktorka na pierwszym miejscu stawia zdrowie i życie, zainteresowały się testami genetycznymi oraz profilaktyką nowotworu sutka. Jolie osiągnęła większy sukces niż niejedna międzynarodowa organizacja zajmująca się zdrowiem. Dlaczego? Odpowiedzi na to pytanie udziela psychologia. Ludzie pragną identyfikować się z gwiazdami, które uważają za wzór godny do naśladowania. Skoro popularna artystka, dla której ciało stanowi narzędzie pracy, na pierwszym miejscu stawia zdrowie, to może skorzystać z zaproszenia na bezpłatną mammografię.
Domy mody wspierają organizacje walczące z rakiem piersi
Wielkie domy mody i firmy odzieżowe starają się wesprzeć walkę z rakiem piersi, przekazując część dochodu ze sprzedaży dodatków zaprojektowanych w ramach akcji na rzecz organizacji, które prowadzą badania nad nowotworem sutka. Dzięki stowarzyszeniom non-profit i ludziom dobrej woli dziś wiemy o tej chorobie znacznie więcej, niż jeszcze kilka lat temu. Warto pamiętać, iż wcześnie wykryty nowotwór jest uleczalny, a dzięki postępowi, jaki dokonał się w medycynie, amputowaną pierś można zrekonstruować.
Torebka projektu Tommy`ego Hilfigera
W tym roku Tommy Hilfiger po raz ósmy współpracuje z Funduszem na Rzecz Życia fundacji BHI. Każdego roku ten utalentowany projektant tworzy niezwykłą torebkę, która następnie trafia do butików na całym świecie. Dochód ze sprzedaży zasila konto fundacji BHI i tym samym pozwala na realizację jej celów statutowych. Aby nadać akcji rozgłosu, Hilfiger do promocji wyjątkowej torebki zaprasza popularne gwiazdy. W tym roku ambasadorką została Australijka, Naomi Watts. Za oprawę artystyczną kampanii odpowiada Patrick Dermachelier, który wykonał zdjęcia.
Tegoroczna torebka charakteryzuje się wysoką jakością, została wykonana z włoskiej skóry. Stanowi ona udane połączenie klasyki z amerykańską estetyką. Granatowa torebka z jasnobrązowymi akcentami i czerwoną lamówką z pewnością przypadnie do gustu paniom, które stawiają na elegancję i szyk. Zakup torebki to wydatek rzędu 299 euro, z czego 100 euro zostanie przekazane na rzecz BHI.