Uroda Zadbaj o ciało

Wypadanie włosów a dieta

Włosy uchodzą za atrybut kobiecości, toteż ich nadmierne wypadanie budzi niepokój pań. U źródeł problemu leżą różne czynniki. Poszukiwania przyczyny warto rozpocząć od weryfikacji diety. Jadłospis bogaty w warzywa sprzyja zapuszczaniu włosów.

Włosy uchodzą za atrybut kobiecości, toteż ich nadmierne wypadanie budzi niepokój pań. U źródeł problemu leżą różne czynniki. Poszukiwania przyczyny warto rozpocząć od weryfikacji diety. Jadłospis bogaty w warzywa sprzyja zapuszczaniu włosów

Z nadmiernym wypadaniem mamy do czynienia wówczas, gdy tracimy powyżej 150 włosów dziennie. Nasze kosmyki nie są długowieczne. W ich cyklu życiowym wyróżniamy kilka faz. Włosy w miarę upływu czasu starzeją się i wypadają. To zjawisko można porównać do zrzucania liści przez drzewa.

Zbilansowana dieta a stan włosów

Zbilansowana dieta jest w stanie ograniczyć nadmierne wypadanie włosów. Warto spożywać warzywa, ponieważ dostarczają organizmowi wiele cennych substancji. Niektóre z nich stymulują wzrost włosów.

Biotyna a nadmierne wypadanie

Biotyna, zwana też witaminą B7, zapewnia właściwe funkcjonowanie skóry i włosów. Niedobór tego składnika sprzyja wypadaniu i wysypkom. Biotyna występuje w wielu produktach, niestety, jej stężenie zazwyczaj jest niskie i nie pokrywa dziennego zapotrzebowania na witaminę B7. Ten cenny składnik odżywczy znajdziemy w kalafiorze, orzechach, soi i soczewicy.

Kwas foliowy a zdrowe włosy

Pod określeniem kwas foliowy kryją się dwie witaminy: B9 (folacyna) i B11 (kwas listny). Bakterie jelitowe, które zasiedlają organizm człowieka, syntetyzują ten cenny związek. Kwas foliowy reguluje funkcjonowanie komórek. Jednocześnie stymuluje wzrost włosów i paznokci. Ten składnik odżywczy znajdziemy w szpinaku, sałacie, kapuście, brokułach, kalarepie, fasoli, soczewicy i soi.

Niedobór witaminy A – wypadanie

Skutkiem niedoboru witaminy A jest kurza ślepota, czyli wada wzroku, która objawia się zaburzeniem widzenia w warunkach słabego oświetlenia. Jeśli nie pokryjemy dziennego zapotrzebowania na ten składnik, musimy się liczyć z łuszczącą skórą, co z kolei przekłada się na nadmierne wypadanie włosów. Wśród warzyw charakteryzujących się wysoką zawartością witaminy A wymienia się: pomidory, marchew, liście brokułu, szpinak, dynię i słodkie ziemniaki.

Wpływ żelaza na kondycję włosów

Żelazo, które wchodzi w skład hemoglobiny, czyli czerwonego barwnika krwi, odpowiada za wiązanie cząsteczek tlenu. Niedobór tego składnika skutkuje anemią, która przekłada się na wypadanie włosów i zwiększoną łamliwość paznokci. Konsumując fasolę, brokuły, szpinak, groch, brzoskwinie czy sałatę, dostarczamy organizmowi żelazo. Przyswajalność tego mikroelementu wzrasta w obecności witaminy C. W związku z tym liście sałaty warto skropić świeżym sokiem z cytryny.

Dieta uboga w warzywa i owoce sprzyja nadmiernemu wypadaniu włosów. Wysoko przetworzona żywność nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania na minerały i witaminy, toteż zamiast ciastka warto zjeść suszone buraki z sosem winegret.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *