Kurier do domu

Jak zamówić kuriera do domu?

Jak zamówić kuriera do domu? Bardzo łatwo. Dokonując zakupów on-line należy wybrać kuriera jako formę dostawy i podać swój adres domowy, upewniając się zawczasu, że w przewidywanym terminie dostawy ktoś będzie w domu. A zakupów on-line dokonuje bardzo dużo ludzi…

Według raportu “E-commerce w Polsce 2019” przygotowanego przez Gemius kupujący online stanowią 62% internautów (biorących udział w badaniu). Jest to wyraźny wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania, w którym 56% ankietowanych zadeklarowało dokonywanie zakupów online. Z kolei z raportu przygotowanego przez Divante wynika, że Polacy wydali w 2018 roku ponad 49 mld złotych na zakupy internetowe. Nie dziwi zatem wniosek z raportu Bisnode Polska, który wskazuje, że liczba sklepów online w Polsce przekroczyła w 2018 roku 30 tysięcy, co stanowi wzrost o ponad 6% w stosunku do roku 2017. Aż 58% z kupujących on-line wybiera dostawę kurierem do domu lub miejsca pracy. Jednocześnie 71% z nich wskazało, że możliwość zamówienia kuriera do domu motywuje ich do dokonania zakupu. Jest to wprawdzie spadek w porównaniu do 82% w roku 2017, ale kurier on-line pozostaje najczęściej wykorzystywaną i najbardziej pożądaną formą dostawy. Na drugim miejscu (pod obydwoma względami) plasują się dostawy do paczkomatów.

Dlaczego kurier do domu?

Dlaczego kurier on-line cieszy się taką popularnością? Według wspomnianego raportu o e-commerce w Polsce, trzy najważniejsze elementy, które wpływają na decyzje internautów o wyborze sklepu online to cena produktu, niskie koszty dostawy i wcześniejsze pozytywne doświadczenia. Podobne były wyniki w latach ubiegłych. Także jeśli chodzi o to co mogłoby zachęcić ich do częstszego kupowania online badani wskazywali przede wszystkim na niższe koszty dostawy (55% wskazań). Internauci nie kupujący on-line również wymieniali wśród elementów, które mogłyby ich do tego skłonić, niższe koszty dostawy, niższe ceny produktów i szybszą dostawę. Wydaje się zatem nieintuicyjne, że dostawy kurierem, które do najtańszych nie należą, są tak popularne. Po części jest to kwestia tego, że niektóre (często te najtańsze) sklepy nie oferują innych opcji. Nie jest to jednak wystarczające wytłumaczenie. Warto za to spojrzeć na drugi i trzeci najważniejszy dla klientów aspekt – szybkość dostawy i wcześniejsze pozytywne doświadczenia. Na te ostatnie zresztą składa się również czas wysyłki – najczęściej wymieniane przez ankietowanych problemy z zakupami on-line związane były z długim oczekiwaniem na dostawę lub jej wysokimi kosztami. Wydaje się, że to właśnie szybkość, niezawodność i wygoda dostaw kurierem do domu czy pracy decyduje o utrzymującej się pozycji kuriera on-line jako najpopularniejszej formy dostawy towarów zakupionych w sklepach internetowych.