Kuchnia Najnowsze Zdrowa dieta

Jak nie przytyć w zimowy czas?

jak nie przytyć

Zimą chętniej sięgamy po słodycze i tłuste potrawy. Mniej się ruszamy i więcej czasu spędzamy w domach, najlepiej pod kocem z kubkiem gorącej czekolady w ręce. W takich warunkach łatwiej i szybciej przybrać na wadze. Na szczęście są sposoby na to, jak nie przytyć w zimowy czas.

Witaj zimo, witajcie kilogramy

Choć zima dopiero przed nami, już z utęsknieniem wyczekujemy wiosny. Zanim do nas przyjdzie, musimy jakoś przetrwać ten okres mrozów, deszczu i śniegu. Już samo wyjście z domu w godzinach porannych stanowi nie lada wyzwanie dla organizmu. Aura nie sprzyja by sterczeć na przystankach, a o wyjściu bez ciepłego szalika czy czapki lepiej zapomnieć. Zimowy czas umilamy sobie kolejnymi kubkami gorącej czekolady z bitą śmietaną czy pysznego ciasta. W tego typu przysmakach kalorii nie brakuje, a siedząc pod kocem ich nie spalimy. I tak o zimie ze zgrozą spoglądamy na swoją wagę, która różni się od tej sprzed zaledwie kilku miesięcy. Jednak to tylko wizja, a rzeczywistość wcale nie musi malować się w czarnych barwach. Mamy na to sposoby. Jak nie przytyć w zimowy czas? Przekonajcie się, że rygorystyczne diety wcale nie będą konieczne.

Zdrowa słodycz

Jedzenie słodyczy nie sprzyja naszej figurze. Kruche ciasteczka, pierniczki, czekolada, ciasta z bitą śmietaną – uwielbiamy to, choć wiemy, jak są kaloryczne i niezdrowe. Zimą mamy większą ochotę na słodycze, ale przy sobie warto mieć zdrowe przekąski, które zaspokoją nasz nagły głód między posiłkami. Bakalie czy świeże owoce są o niebo zdrowsze niż polukrowane ciasteczka. Pohamujmy więc nasze żądze i starajmy się wybierać wartościowe produkty, pełne naturalnej słodyczy, witamin oraz minerałów. Poczujemy się lepiej a nasza figura odczuje różnicę.

Mniej soli

Sól ma to do siebie, że zatrzymuje wodę w organizmie. Przez to czujemy się ciężkie, spuchnięte i zmęczone. Ograniczenie tego składnika diety pomoże nam w walce o idealną figurę. Wystarczy mniej solić a używać zdecydowanie więcej ziół, czy przypraw takich jak chilli oraz imbir, które wspomagają przemianę materii i proces spalania tłuszczu. Odstawiając sól odkryjemy nowe smaki, których dotąd nawet nie dostrzegaliśmy. Zimą postawmy więc na aromatyczne przyprawy, które urozmaicą nasze codzienne menu.

Zdrowy tłuszcz

tłuszczCzy tłuszcz może być zdrowy? Oczywiście, że tak, pod warunkiem, że wybierzemy ten właściwy. Zapomnijmy o frytkach smażonych na oleju czy tłustych żeberkach. Sięgnijmy po awokado i olej kokosowy. Awokado to doskonały owoc, który zbawiennie działa na nasz organizm oraz wygląd. Jedzony regularnie da nam niesamowite efekty. Niezdrowy olej zastąpmy olejem kokosowym, który możemy wykorzystać zarówno do gotowania, jak i pielęgnacji ciała. Odpowiednia będzie także oliwa z oliwek dodana do sałatki czy innych dań, oczywiście smacznych i zdrowych.

Katarzyna Antos

Komentarze (4)

Mindi

4 lata temu

To prawda, że zimą przybywa nam kilogramów. Wszystko przez te pyszne słodkości i mniej ruchu. Teraz rzadko chodzę na spacery, nie jeżdżę na rowerze, ze względu na zimno prawie nie chodzę na basen, bojąc się przeziębień. Za to wieczorami chętnie spotykam się ze znajomymi i rodziną, a pod ręką zawsze jakieś ciacho jest. Muszę przemyśleć te błędy, może zamiast ciast przygotuję desery z galaretką lub owocową sałatką.

Emilly27k

4 lata temu

Pogoda ma duże znaczenie jeśli chodzi o porę zimową. Dzięki pracy i ruchowi staram się dbać o siebie. Ruch jest ważny w okresie zimowym, ale nie za dużo , a to ze względu na choroby, które występują niestety częściej.

pati25

4 lata temu

Rady z artykułu stosuję nie tylko w te jesienno-zimowe miesiące.Ale przez cały rok.Oprócz tego ćwiczę.Dzięki temu prowadząc siedzący tryb życia nie tyję.

Tess

4 lata temu

Jest chłodno i mało wychodzę na spacery. Częściej spotykam się w domu i wtedy każdy częstuje słodyczami albo tłustymi potrawami. Tak to jest w chłodniejsze miesiące, zawsze trochę przytyję. Teraz pomyślałam, że jak będę się kogoś spodziewała to zrobię zdrowszą słodycz, czyli deser z galaretką i owocami.

Zostaw komentarz