Kuchnia Zdrowa dieta

5 sposobów na podjadanie

Wiele razy obiecywałaś sobie, że nie będziesz podjadać między posiłkami. Na niewiele się to jednak zdało, ponieważ już będąc na zakupach, nie mogłaś oprzeć się batonikowi leżącemu przy kasie.

Wiele razy obiecywałaś sobie, że nie będziesz podjadać między posiłkami. Na niewiele się to jednak zdało, ponieważ już będąc na zakupach, nie mogłaś oprzeć się batonikowi leżącemu przy kasie.

Wystarczy kilka tygodni, aby na własne życzenie nie zmieścić się w ukochane jeansy czy obcisłą spódnicę. To sprawia, że jesteś przygnębiona i smutna. Swój żal zajadasz więc kolejnymi porcjami chipsów, paluszków, krakersów, bo przecież „i tak już nic ci nie pasuje, więc nie będziesz sobie odmawiać”. Koło się zapętla, a ty tyjesz. Czy ma to jakikolwiek sens?

Od posiłku do posiłku

Czy istnieje skuteczny sposób na to aby przestać podjadać? Tak, silna wola i motywacja! Dopóki nie zdasz sobie sama sprawy z tego jak bardzo niekorzystnie wpływa na twoje dojrzalakobieta.pl – nigdy nie przestaniesz tego robić. Istnieje wiele technik, które mogą wspomóc ten proces, jednak wszystko zależy od ciebie. Poniżej prezentujemy kilka porad w jaki sposób przetrwać „od posiłku do posiłku”.

1. Znajdź inne zajęcia niż jedzenie

Musisz zmienić swój sposób postrzegania żywienia. Owszem, jedzenie jest przyjemnością, ale powinnaś postrzegać je bardziej na zasadzie czynności, która dostarcza twojemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników do przetrwania, zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia.

Pamiętaj również, że mając swoje pasje, zajęcia czy wykonując jakiekolwiek inne czynności, nie myślisz tak często o jedzeniu. Ponadto spalasz tłuszcz! Wypad z przyjaciółką na spacer, basen, zajęcia taneczne czy nawet zwykłe robienie porządków sprawią, że na kilka godzin zapomnisz o przekąskach. Dopiero leżąc bezczynnie na kanapie przez ekranem telewizora zaczynasz zastanawiać się na tym, co by tu przekąsić. Robisz sobie kanapki, zamawiasz pizzę lub wyciągasz chipsy. Czy wiesz, że w ten sposób nie dość, że dostarczasz sobie pustych kalorii, to jeszcze zjadasz więcej niż normalnie? Dzieje się tak ponieważ wtedy twój mózg nie rejestruje uczucia sytości, gdyż jest zaabsorbowany czymś innym.

2. Jedz wolniej

Dokładne przeżuwanie oraz niewielkie kęsy sprawią, że wrażenie sytości pojawi się nieco później, ale na dłużej. Dzieje się tak bowiem, od momentu rozpoczęcia posiłku, do naszego mózgu dopiero po 7-10 minutach zaczyna docierać informacja o konsumowanym posiłku. Im wolniej więc będziemy jedli, tym mniej zjemy oraz jednocześnie zaspokoimy głód.

3. Jedz 4-5 razy dziennie

Zadbaj o to, aby co 3-4 godziny zjeść treściwy oraz zdrowy posiłek. Wzbogacaj swoje dania o większą ilość owoców i warzyw. Zawierają one bardzo dużo błonnika, który przyspiesza przemianę materii. Dzięki temu unikniesz problemów ze wzdęciami, zaparciami oraz zgagą. Kolację jedz na 3 godziny przed pójściem spać.

4. Unikaj nadmiaru soli i cukru

Sól i cukier zyskały miano „spożywczych narkotyków”. Od ich smaku można bardzo łatwo się uzależnić. Ich przyjmowanie w nadmiarze powoduje… jeszcze większą ochotę na podjadanie słodyczy lub słonych przekąsek. Sól sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie, zaś cukier powoduje cukrzycę, przyspiesza raka i choroby serca. Ogranicz zatem ich spożycie.

5. Na sytuacje kryzysowe

Kiedy czujesz, że nie możesz już wytrzymać. Wypij szklankę wody niegazowanej. A jeśli już nie naprawdę masz wrażenie, że umrzesz z głodu – weź do ręki zdrowy owoc. Dobrym pomysłem są również suszone owoce, garść orzechów laskowych, migdałów naturalnych oraz surowe warzywa.

Świetnym pomysłem jest również wprowadzenie zasady 5 przysiadów. Za każdym razem kiedy będziesz miała ochotę zrobić sobie wycieczkę do lodówki – zrób 5 przysiadów. Nie dość, że faktycznie się opamiętasz, to po 2 tygodniach zauważysz różnicę w wyglądzie swoich bioder, ud i pośladków. Warto? Warto!

Komentarze (3)

ewalub

4 lata temu

Zawsze jem szybko i wiem, że to źle, ale jednak zawsze się gdzieś śpieszę… Ciężko jest nie podjadać. Ja staram się zapijać herbatami lub wodą z cytryną chęć przekąszenia czegoś, ale nie zawsze się udaje.

Mindi

4 lata temu

Kolejne rady dotyczące umiarkowanego jedzenia, niektóre pokrywają się z innymi poradami a niektóre są inne. Niestety podjadam, zwłaszcza na spotkaniach z rodziną albo znajomymi ale także w przerwach w pracy. To chyba właśnie taka pułapka dla mnie bo przekąska kojarzy mi się z chwilą wytchnienia i odpoczynkiem i zawsze coś tam mam schowane na taką chwilę. Przede wszystkim muszę się pozbyć tego złego nawyku z podjadaniem w przerwach pomiędzy posiłkami (które niestety tak lubię 🙁 ).

eve

7 lat temu

podjadanie to sa nasze male grzeszki,tu batonik tu lodzik a kalorie rosna iwaga przybywa ha!

Zostaw komentarz