Blaski i cienie diety bogatoresztkowej

Co roku wzrasta odsetek osób otyłych, problem z utrzymaniem prawidłowej masy ciała nie omija też Polaków. Powoli zaczynamy zbliżać się do Amerykanów. Jak ustrzec się nadwagą i cieszyć się dobrym zdrowiem?

Szacuje się, że połowa mieszkańców Unii Europejskiej walczy ze zbędnymi kilogramami. Nadwaga nie tylko wpływa negatywnie na naszą atrakcyjność, ale przede wszystkim prowadzi do poważnych komplikacji zdrowotnych. Osoby otyłe częściej borykają się z cukrzycą, nadciśnieniem tętniczym czy zmianami zwyrodnieniowymi stawów, niż ludzie szczupli. Leczenie chorób towarzyszących nadwadze stanowi poważne obciążenie dla budżetu. W związku z tym problemy z utrzymaniem prawidłowej masy ciała zaczęły być postrzegane jako sprawa publiczna.

W pułapce odchudzania

Niektóre firmy i osoby prywatne dostrzegły żyłę złota w walce z otyłością. Na rynku nieustannie pojawiają się cudowne specyfiki, które mają pomóc pozbyć się zbędnych kilogramów. Sukcesy odnoszą lekarze, którzy publikują książki poświęcone rewolucyjnym dietom. W pogoni za szczupłą sylwetkę wiele osób zapomina o bezpieczeństwie. W zeszłym roku media obiegła informacja o suplementach na odchudzanie, sprzedawanych przez internet, które przyczyniły się do śmierci kilku osób. Dlaczego ufamy nieznanym użytkownikom serwisów aukcyjnych, którzy oferują „cudowne” tabletki? Jak w bezpieczny sposób pozbyć się zbędnych kilogramów?

Dieta bogatoresztkowa – zalety

Wśród diet odchudzających, które zalewają internet, na uwagę zasługuje kuracja bogatoresztkowa. Jej twórcy zwrócili uwagę na dobroczynne działanie błonnika pokarmowego i postanowili je wykorzystać w walce ze zbędnymi kilogramami. Włókna pokarmowe posiadają wiele zalet, w związku z tym, iż nasz organizm nie wchłania ich z przewodu pokarmowego, nie dostarczają kalorii. Jednocześnie błonnik pokarmowy poprawia perystaltykę jelit i tym samym wspomaga odchudzanie. Decydując się na dietę bogatoresztkową, powinniśmy pamiętać o spożyciu odpowiedniej ilości płynów, w przeciwnym wypadku możemy uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego. Jeśli chcemy uniknąć zaparć, powinniśmy popijać pieczywo pełnoziarniste dużą ilością wody.

Celem diety bogatoresztkowej jest uregulowanie częstości wypróżnień. Zalegające treści pokarmowe nierzadko stają się pożywką dla mikroorganizmów, które z kolei przyczyniają się do powstania toksyn. Te ostatnie wpływają negatywnie na nasz organizm, nierzadko utrudniają odchudzanie. Błonnik, który znajduje się w produktach pochodzenia roślinnego, chłonie wodę i tym samym zwiększa masę kału, co ułatwia defekację. Znajdziemy go w wielu produktach, toteż dieta bogatoresztkowa nie musi być nudna i monotonna. Zboża, rośliny strączkowe, warzywa i niektóre owoce stanowią bogate źródło włókien pokarmowych.

3 KOMENTARZE

  1. Należę do osób, które nigdy nie stosowały żadnej diety. Może brakuje mi silnej woli. Powinnam trochę schudnąć, ale nie mogę się przemóc, aby zastosować jakąś zdrową dietę. Jest wiosna może w tym roku się zdecyduję. Może byłaby to dieta bogatoresztkowa, ma wiele zalet 🙂

  2. Moje przygody z cudownymi dietami były bardzo krótkie. Brakowało mi silnej woli i cierpliwości do ich stosowania. Wreszcie pewnego dnia odkryłam, że dla mnie najcudowniejszym specyfikiem odchudzającym jest aktywność fizyczna i tego się trzymam.

  3. Nigdy nie stosowałam żadnej diety.Jednak bardzo podoba mi się ta dieta bogatoresztkowa.Trochę tłuszczyku z okolic brzucha chciałabym się pozbyć.W moim jadłospisie są pokarmy z zawartością błonnika.Do tego dodaję jeszcze aktywność ruchową.:)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ