sale

Kobiety uwielbiają wyprzedaże. Atrakcyjne obniżki kuszą klientów i zachęcają do zakupów. Jak nie dać się oszukać marketingowym sztuczkom?

Wyprzedaże i wszelkie promocje to coś, na co czekają szczególnie panie. Za chwilę rozpoczną się letnie obniżki a wraz z nimi tłumy w galeriach handlowych. Klika cennych porad uchroni nas przed sztuczkami stosowanymi przez marketingowców i jednocześnie zbędnymi wydatkami.

1-2-3- na wyprzedaż idziesz Ty!

Obniżki cen potrafią skutecznie zamydlić nam oczy. Z niecierpliwością czekamy na przecenę wymarzonej sukienki czy butów. Promocje bywają jednak bardzo złudne. Sprzedawcy bardzo często podnoszą cenę przed zaplanowaną przeceną, aby tak ją obniżyć, żeby dana rzecz sprawiała wrażenie przecenionej. Obserwując dużo wcześniej ceny danych produktów unikniemy cenowej pułapki. Dobrym narzędziem są internetowe porównywarki cen. Sprawdzimy tam ceny danych produktów. Jeśli często odwiedzamy ulubiony sklep i sprawdzajmy na bieżąco ceny na metkach,  zwrócimy uwagę, jeśli dana torebka czy bluzka zostanie faktycznie przeceniona.

50% sale!

Sklepowe wieszaki i półki w okresie wyprzedaży są wypełnione stertami ubrań i dodatków. Nad nimi umieszczone są zwykle tabliczki z napisami typu 50%, 20%, 70% -taniej. Jednak przy kasie często okazuje się inaczej. W rezultacie płacimy znacznie więcej niż się spodziewaliśmy. Zanim zapłacimy za dany produkt warto sprawdzić jego cenę przy kasie. Upewnimy się, że ubranie jest po obniżce. Kontrolujmy także kasowanie produktów, gdyż w większości sklepów towar przeceniony nie podlega reklamacji. Przy dużym nakładzie pracy może się także zdarzyć, że jakiś towar zostanie przeoczony, a cena po prostu nie zmieniona. Wtedy najlepiej zapytać się sprzedawcy o ostateczną cenę.

3 w cenie 2!

sklep

Wyprzedaże to okres, gdzie powinniśmy zaoszczędzić, kupując znacznie taniej wymarzone ubrania. Często dzieje się jednak zupełnie odwrotnie, ponieważ dajemy się skusić na większe zakupy niż planowaliśmy. Sklepy oferują często możliwość zakupy 3 rzeczy w cenie 2. Dla nas wydaje się to atrakcyjna forma, a dla marketingowców okazja do zysku. W rezultacie wydajemy więcej pieniędzy niż planowaliśmy. Przed pójście na zakupy warto zrobić przegląd szafy i listę rzeczy, które są nam potrzebne. Planując zakupy i trzymając się listy nie nabędziemy sterty niepotrzebnych ubrań i dodatków. Warto również ustalić sobie granicę budżetu, dzięki czemu nie wydamy fortuny w zakupowym szale.

Zakupy róbmy z głową, szczególnie podczas sezonowych wyprzedaży. Nie dajmy się nabrać na marketingowe sztuczki. Sprawdzajmy ceny i rozsądnie wybierajmy towary a skorzystamy z przecen i będziemy mogły cieszyć się udanymi zakupami, bez nadwyrężania portfela.